Gelegenheids-doelman Hut pakt punt voor strijdend Waskemeer 3

Gelegenheids-doelman Hut pakt punt voor strijdend Waskemeer 3 Vrijdagavond speelden de heren van het derde tegen Haulerwijk. Het eerdere duel in Waskemeer was in Haulerwijk gespeeld, waardoor het uitduel op sportpark t' Ald Leger werd afgelegd. Haulerwijk was vooraf terug te vinden op de vijfde plaats met tien gespeelde wedstrijden en twintig punten. Waskemeer bewaarde geen goede herinneringen aan de "thuiswedstrijd", aangezien die met 1-7 verloren ging. Echter heeft leider Zandberg zijn team nu op de rit, wat heeft geresulteerd in twaalf punten uit de laatste zes wedstrijden. Het attractieve spel wat Zandberg hanteert maakt dat het publiek altijd aan z’n trekken komt bij het derde, wat ook wel blijkt uit het feit dat er gemiddeld 6 doelpunten vallen per wedstrijd. Dit maakte dat het derde ook in Waskemeer ondersteund werd door enkele supporters om de manschappen van Zandberg te ondersteunen!

Voor de aftrap nam Zandberg het woord. Tijdens een vurig betoog verwees hij naar de verloren "thuiswedstrijd" en dat de enige manier om resultaat te behalen was, de tegenstander geen centimeter ruimte te geven. Zandberg stuurde met deze boodschap de volgende spelers de wei in:

Willem Hut Tjado Rinzema / Jenno de Boer / Robin Veenhuizen / Tom Stellingwerf Richard van der Meer / Romke Bouma / Karst van den Akker / Ruben Visser Robert Zandberg / Hendrik Haaisma

Wissels: Tomar Peeters, Klaas van der Veen & Harry van der Veen (voor noodgevallen i.v.m. blessure)

Direct na het eerste fluitsignaal deed Waskemeer wat vooraf afgesproken was. De spelers van Haulerwijk kregen geen ruimte om in hun spel te komen. Ondanks het feit dat Haulerwijk de bovenliggende partij was resulteerde dit niet in grote kansen door uitstekend verdedigend werk van Waskemeer. De mogelijkheden die Haulerwijk kreeg werden gepareerd door de uitstekend keepende Willem Hut, die heerste in het doelgebied en zweefde als een jonge god! Hierdoor ging Waskemeer met de spreekwoordelijke brilstand de rust in. Tijdens de thee gaf Zandberg de nodige tactische aanwijzingen en voerde hij twee wissels door. Tom Stellingwerf werd vervangen door Klaas van de Veen en Robert Zandberg maakte plaats voor Tomar Peeters. In de tweede helft had het derde meer moeite om de offensieve plannen van Haulerwijk te dwarsbomen. Waar Willem Hut al menig maal een sta in de weg was gebleken voor Haulerwijk was het nu dezelfde Willem Hut die na een kelderklasse momentje niet kon voorkomen dat Haulerwijk op voorsprong kwam. Hierna was Waskemeer even de controle kwijt. Dit resulteerde in een aantal scrimmages voor de goal, maar Willem Hut stond z’n mannetje en pareerde menig vijandelijke schot. Hierdoor bleef het derde in de wedstrijd. Waar Haulerwijk moeite had om één van de vele kansen te verzilveren, bleek Waskemeer wel uiterst efficiënt om te kunnen gaan met de geboden mogelijkheden. Een prachtige aanval werd opgezet, waarbij Tomar Peeters met enig fortuin Klaas van der Veen bereikte, die vervolgens de bal aan de mee opgekomen Romke Bouma gaf. Na een heerlijke individuele actie wist deze met een timmermansoog de bal langs de uitgekomen keeper van Haulerwijk te spelen en de bal in het netje te deponeren. Ook na de gelijkmaker bleef de voorwaartse druk van Haulerwijk aanwezig, maar keer op keer was het Willem Hut die de bal uit z’n goal wist te houden. Zelfs een kiezelhard schot van de aanvoerder van Haulerwijk wist hij te smoren! Waskemeer bleef gevaarlijk uit een paar verdienstelijk uitgespeelde counters, maar wist hier helaas vanuit groen-zwart perspectief niet uit te scoren. Na 90 minuten zuivere speeltijd vond leidsman De Wit het welletjes en floot bij een 1-1 stand voor het einde. Al met al kan met name Waskemeer tevreden zijn met het gelijkspel. Leider Zandberg z’n strijdplan heeft uitstekend gewerkt, wat wederom laat zien dat hij een tactisch begaafd en getalenteerd leider is. Na afloop gaf hij aan in z’n nopjes te zijn met het verloop van de wedstrijd: “We hebben vandaag met veel passie en strijd gespeeld. Het team heeft laten zien mee te kunnen met de hoger aangeschreven teams op de ranglijst. Vooral het uitstekende optreden van keeper Willem Hut wil ik even benoemen, maar natuurlijk speelde ook de rest van het team een prima pot. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de komende wedstrijden nog veel punten gaan pakken." Hier kan het derde aanstaande dinsdag mee beginnen. Dan wordt er namelijk op het eigen sportpark ’t Ald Leger gespeeld tegen ACV 8. Vorige week werd uit tegen hetzelfde ACV 8 zeer geflatteerd met 5-0 verloren. Hierdoor zijn Zandberg en consorten gebrand op revanche en hopen u als bezoeker te mogen begroeten om het derde hierin te ondersteunen! De foto is gemaakt tijdens het uitduel tegen ACV 7, die onlangs in een 4-2 overwinning eindigde.
1 Boerakker 2 0 0
2 Donkerbroek 2 0 0