Geslaagde testtraining jeugd

Dit weekend stond een testtraining op het programma voor de jeugdteams. Deze testtraining bestond uit een parcours van 6 oefeningen waarbij de spelers werden getest op schieten, passen, dribbelen, wendbaarheid, aannemen en techniek. De bedoeling hiervan is om een objectief beeld te krijgen van de huidige voetbalvaardigheden van onze jeugdspelers. Dit is niet zozeer bedoeld om spelers met elkaar te vergelijken, maar meer bedoeld om de vorderingen gedurende het seizoen te kunnen meten. De oefeningen zullen aan het einde van het seizoen in exact dezelfde vorm worden herhaald zodat de progressie kan worden gemeten. Gedurende het seizoen kunnen de jeugdtrainers zo ook gericht trainen om de verschillende aspecten van de spelers te verbeteren.

De ochtend werd afgetrapt om 9:30 door de spelers van de JO8 als warming-up voor hun wedstrijd tegen ODV. Om 10:00 werd het stokje overgenomen door de JO10 en JO12, waarna tot slot de JO14 en JO19 om 11:00 de ochtend afsloten. Onder toeziend oog van enkele ouders legden de spelers in groepjes het parcours af en kregen hierbij de nodige uitdagende oefeningen voor hun kiezen! Al met al kijken we als vereniging terug op een geslaagde ochtend. Onderstaande foto's geven een korte impressie van de training.