Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
dagen
uur
minuten
seconden
za. 21 sep. 2024 11:00
Sportpark 't Ald Leger

Incomplete JO10 gaat strijdend tenonder

Incomplete JO10 gaat strijdend tenonder Onder opnieuw stralende omstandigheden mochten de spelers van de JO10 vanmorgen aantreden tegen de manschappen van de JO10 uit Surhuisterveen. De spelers waren mooi op tijd maar direct viel op dat er 3 gezichten in het team ontbraken. Samuel, die is doorgeschoven naar de JO11, Matz die een weekendje weg was & Julian die helaas ziek thuis zat. Zo ga je als leider van normaliter 3 wissels naar helemaal niks. Gelukkig voor coaches Egbert en Mirthe wilde Samuel maar al te graag nog even aansluiten om te helpen. Na een goede, strakke warming up was het tijd om te beginnen. Janyk als keepster, Jorrit en Meindert Jelle achterin, Joas als mid-mid en voorin Radi en Jurre. In de beginfase van
"Lichaam voorover houden als je schiet!"
Jappie Stuiver, vanaf de zijlijn
de wedstrijd start de thuisploeg sterk. De eerste grote kans wordt door Radi nipt over geschoten en ook Joas en Jorrit schieten beide een aantal keer over. Er wordt nog zo van alle kanten geroepen, hou je lichaam voorover als je schiet, maar dat blijkt toch lastig in de praktijk. (Hier weten coaches Egbert en Mirthe trouwens ook alles van, puntje voor verbetering). De openingstreffer is voor Samuel, die de bal van een afstandje langs de lange keeper van Surhuisterveen weet te spelen. Na verschillende, geweldige reddingen van Janyk komt de tegenstander uiteindelijk door een kleine verslapping van de verdedigers toch op 2-1 voorsprong. De groenhemden blijven echter doorgaan en brengen de score opnieuw terug naar een gelijkspel. Gedurende de rust vindt er een keepers wissel plaats en wijzen de coaches de kinders op een aantal puntjes om goed op te letten in de tweede helft. Zoals het niet achter de man staan als je de bal wilt hebben, het op het juiste moment spelen van de bal en, nogmaals, de omschakeling van voor naar achteren. In de tweede helft mag Meindert Jelle het doel verdedigen en mag Janyk haar stempel drukken in de achterhoede. Janyk is voor niks en niemand bang en blokt de ene bal na de andere, waarna ze hem voetballend weer naar voren probeert de spelen. Ook Radi laat in de verdediging zien prima uit de voeten te kunnen en weet de voorhoede een aantal keer feilloos te bereiken met een lange bal richting het doel van de tegenstander. Zowel Jurre als Joas creëren hier verschillende kansen uit, maar een aantal keer tevergeefs tegen de sterke keeper van de tegenstander. Er wordt door beide partijen om de haverklap gescoord maar over het algemeen is Waskemeer de betere partij. Waar momenteel getraind wordt op het verhogen van het speeltempo en de handelingssnelheid van de spelers nemen we uiteraard ook de puntjes uit deze wedstrijd weer mee naar de komende trainingen. De volgende wedstrijd gaan we weer voor de overwinning! Dan spelen de groenhemden om 10:15 uit in en tegen Roden. Ook leuk; vandaag was er een leuke mascotte langs het veld! Mirthe haar hond Beitske kwam om het hoekje kijken om de jeugd aan te moedigen!
Competitie uitslagen
VEV'67 JO10-3