Jeugd trapt zaalseizoen af

Deze week zijn onze jeugdteams begonnen aan hun zaalseizoen. De veldtrainingen in de buitenlucht worden hierbij vervangen door activiteiten in de zaal, zodat onze jeugd ook in de gure wintermaanden nog volop in actie komt!

De kabouters zijn al enige tijd actief in de zaal. Vanaf eind oktober wordt er namelijk elke vrijdag fanatiek getraind in de sporthal in het dorpshuis. Voor de JO9, JO10 en JO12 geldt dat zij afgelopen week ook zijn gestart met het trainen in de sporthal. Omdat de KNVB zaaltoernooien in verband met Corona zijn afgeblazen hebben we als vereniging hiervoor een passend alternatief gezocht. Hierbij hebben we sporthal de Bongerd in Haulerwijk voor drie zaterdagen gereserveerd voor de jeugd vanaf de JO9. Dit weekend is voor de eerste keer getraind in de Bongerd en ook in januari staan nog twee zaterdagen op de planning. Voor de JO9, JO10 en JO12 bestond de training uit enkele oefeningen om te wennen aan de omstandigheden in de zaal, waarna de training uiteraard werd afgesloten met een partijvorm. Voor de JO15 en JO17 omvatte de training een onderling toernooi, waarbij het er fanatiek aan toe ging. Op deze manier hoeven onze jeugdteams zich niet te vervelen in de wintermaanden en blijven ze actief werken aan hun ontwikkeling!

Onderstaande foto's geven een impressie van de zaalactiviteiten van dit weekend.