Jeugdtrainingen in Corona tijd

Ondanks het feit dat de competities sinds 14 oktober jl. zijn stilgelegd, mogen de jeugdteams onder de huidige maatregelen nog steeds blijven trainen. Hier maken de jeugdteams van Waskemeer dankbaar gebruik van. Naast de doordeweekse trainingen wordt er tegenwoordig ook in het weekend getraind. Op deze manier blijven al onze jeugdleden zich ontwikkelen en door met elkaar te blijven voetballen wordt het plezier vastgehouden!

Traditiegetrouw wordt het weekend op vrijdag afgetrapt door de kabouters. De jongste telgen die onze vereniging rijk is hebben inmiddels hun laatste buiten training gehad. Doordat de wintertijd ondertussen is ingetreden en het wispelturige herfstweer niet ideaal is voor de jongste kroost, trainen de kabouters sinds kort in de sporthal in Waskemeer. Tijdens de training kunnen de spelers zich helemaal uitleven bij de verschillende oefeningen, waardoor ze na afloop met een moe maar voldaan gevoel huiswaarts keren.

Voor de JO9, JO10 en JO12 geldt dat de de reguliere doordeweekse trainingsavonden nog steeds in stand zijn gebleven. Daarnaast wordt er nu veelal ook op zaterdag een extra training afgewerkt, waarmee deze teams het zaterdagse voetbalgevoel vast weten te houden. Zaterdag is nu eenmaal voetbaldag! Na afloop van de trainingen op zaterdag wordt er voor ranja en een gezonde snack gezorgd! De oudere jeugd werkt doordeweeks hun trainingen tijdelijk af in buurdorp Bakkeveen, aangezien het eigen sportpark in ontwikkeling is en vooralsnog geen ruimte biedt voor de bovenbouw. De JO15 en JO17 trainen op maandag en woensdag en blijven daardoor lekker actief en in beweging!

Alhoewel we uiteraard graag zouden zien dat het competitievoetbal weer snel hervat kan worden onder toeziend oog van het publiek, zit dat er momenteel helaas niet in. De gezondheid gaat nu eenmaal boven alles en met z'n allen proberen we het Corona virus een halt toe te roepen. Desalniettemin proberen we als vereniging, ook onder de huidige omstandigheden, het beste er van te maken door onze jeugdteams zoveel mogelijk aan het voetballen toe te laten komen!

Onderstaande foto's geven een impressie van de trainingen die binnen de jeugdafdeling plaatsvinden.