JO10 begint flitsend aan het seizoen met 6-3 overwinning op Donkerbroek

Na een lange zomerstop stond zaterdag dan eindelijk de langverwachte seizoensopening op het programma voor de JO10. Door het team werd hier al wekenlang naar uitgekeken en met drie trainingsweken in de benen waren de spelers er helemaal klaar voor. Op het eigen sportpark ’t Ald Leger werd aangetreden tegen Donkerbroek, oftewel er stond een heuse streekderby op het programma voor de groenhemden van coaches Tseard Haites en Johan Keuning. De JO10 begon aan de wedstrijd met Matthijs op goal en Isa, Marc, Joas, Nelson en Diederik als veldspelers.

Het was te zien dat de spelers zich goed hadden opgeladen tijdens de zomerstop, want de JO10 begon met passie en vol overgave aan de wedstrijd. De groenhemden vermaakten het toegestroomde publiek met flitsende aanvallende, fraaie combinaties en mooie technische hoogstandjes. Ook Donkerbroek liet zich echter zien en wist de wedstrijd open te breken met de openingstreffer. Waskemeer liet zich echter niet kennen en bleef vol de aanval zoeken. En niet zonder resultaat. Nadat Isa rakelings naast schoot was het Joas die de gelijkmaker voor zijn rekening nam na een scrimmage voor het doel van Donkerbroek. Nog geen minuut later was het wederom Joas die Waskemeer op voorsprong wist te zetten. Zijn schot passeerde via de paal en de keeper van Donkerbroek de doellijn. Hierdoor gingen beide partijen met een 2-1 ruststand aan de ranja om op krachten te komen na het enerverende schouwspel in de eerste helft. Diegenen die dachten dat beide teams hun kruit verschoten hadden kwamen bedrogen uit, want zowel Waskemeer als Donkerbroek kwamen vlammend uit de kleedkamers. Onder enthousiaste aanmoedigingen van het publiek zocht Waskemeer ook in de tweede helft de aanval. Nadat Nelson en de debuterende Diederik in kansrijke positie het net niet wisten te vinden was het Joas die met een verwoeste uithaal de keeper het nakijken gaf. Joas stond ook aan de basis van de 4-1. Wederom een kiezelharde uithaal van hem werd in eerste instantie nog katachtig door de keeper gepareerd, maar de weggeven rebound was een prooi voor Matthijs. Deze vierde zijn eerste treffer van het seizoen uitbundig á la Ronaldo. Enkele minuten later wist Joas voor zijn vierde treffer van de ochtend aan te tekenen met een strakke schuiver. Ook Donkerbroek liet zich echter niet onbetuigd en begon met een slotoffensief. Dit offensief had resultaat, want in een mum van tijd wisten de Donkerbroekster de score terug te brengen naar 5-3. Hierdoor werden de laatste minuten van de wedstrijd nog even spannend, maar Marc maakte aan alle spanning een einde door verwoestend de 6-3 tegen de touwen te schieten. Na dit fraaie slotakkoord floot de uitstekend leidende scheidsrechter Aren Greebe voor het einde, waardoor Waskemeer de openingswedstrijd met een keurige 6-3 overwinning wist af te sluiten. Zoals gebruikelijk volgde na afloop nog een penaltyserie, waarna de spelers van beide teams de welverdiende complimenten van de toeschouwers in ontvangst konden nemen.

Volgende week hopen de groenhemden deze overwinning een goed vervolg te kunnen geven. Hiervoor zal dan afgerekend moeten worden met Een/Veenhuizen. Om 9:00 zal er afgetrapt worden op sportpark Achter de Molen in Veenhuizen. Dit belooft op voorhand een spectaculaire wedstrijd te worden en de spelers en technische staf hopen op een grote supportersschare uit Waskemeer om hen te ondersteunen in de jacht op de tweede overwinning van het seizoen! Onderstaande wedstrijdfoto’s, welke gemaakt zijn door Jaco Jonkman, geven een impressie van de wedstrijd tegen Donkerbroek.
0 Waskemeer JO10-1 0 0
0 Trinitas JO10-1G 0 0