JO11 kroont zich tot eindwinnaar van het zaalvoetbaltoernooi in Appelscha

JO11 kroont zich tot eindwinnaar van het zaalvoetbaltoernooi in Appelscha Afgelopen zaterdag heeft Waskemeer JO11 opnieuw deelgenomen aan het zaalvoetbaltoernooi in de Steegdenhal in Appelscha. Aangezien er dit jaar geen JO11 team is bestond het team uit een afvaardiging van de oudsten van de JO9 en spelers van de JO13 die qua leeftijd  nog bij de JO11 mogen uitkomen. Twee weken eerder had Waskemeer de eerste speeldag van het toernooi overtuigend als nummer één afgesloten door alle partijen te winnen. Aangezien de prijzen verdeeld werden op basis van de resultaten op beide speeldagen was de JO11 er alles aan gelegen om wederom goed voor de dag te komen en de eindzege mee terug te nemen naar Waskemeer. De eerste wedstrijd tegen Stanfries JO11-2 werd direct omgezet in een klinkende 4-0 overwinning door doelpunten van Patrick (2x) en Hein (2x). Hierna kwam Waskemeer in actie tegen JV Oostenburg JO11-1, die op voorhand als favoriet was bestempeld. Nadat Waskemeer de gasten uit Oosterwolde de vorige keer al met een 6-0 nederlaag huiswaarts had gestuurd werd JV Oostenburg ook nu met 4-1 weer overtuigend aan de zegenkar gebonden (doelpuntenmakers Patrick (2x), Hein en Matthijs). Wedstrijd nummer drie werd gespeeld tegen JV Oostenburg JO11-2. Waskemeer kwam al vroeg op een 1-0 voorsprong door een schitterend doelpunt van Sem die de bal met volle kracht in de winkelhaak schoot. Hierna liep de JO11 al snel uit naar 3-0 voorsprong, waarna Waskemeer iets te gemakzuchtig werd waardoor JV Oostenburg nog kon terugkomen tot 3-2. Hier bleef het gelukkig ook bij waardoor er wederom drie punten bijgeschreven konden worden. De volgende tegenstander was Stanfries JO11-1, die net als Waskemeer nog geen puntverlies geleden had. Twee weken eerder behaalde Waskemeer een zwaarbevochten 1-0 overwinning en de JO11 begon aan de wedstrijd in de wetenschap dat bij winst de toernooizege behaald zou worden. Ondanks het feit dat Waskemeer knokte voor wat het waard was viel het kwartje net de verkeerde kant op en werd uiteindelijk een terechte 2-0 nederlaag geleden. Omdat Stanfries JO11-1 haar laatste wedstrijd verassend met 1-0 verloor van Stanfries JO11-2 kreeg Waskemeer een herkansing om de toernooizege veilig te stellen. Dit moest dan gebeuren in de derby tegen Donkerbroek JO11, waar naast de eindzege ook de spreekwoordelijke eer op het spel stond! De JO11 begon uitstekend aan de wedstrijd en kwam al snel op een 2-0 voorsprong door twee doelpunten van Patrick. Hierna kwam de vermoeidheid van de vier voorgaande wedstrijd echter naar boven waar Donkerbroek optimaal van profiteerde en terug kwam tot 2-2. Waskemeer bleef er echter in geloven, maar de klok werd nu de grootste vijand. Patrick had zijn kruit echter nog niet verschoten en schoot in de slotseconden de JO11 op een bevrijdende 3-2 voorsprong. Hierna klonk direct het eindsignaal, waardoor Waskemeer gekroond werd tot eindwinnaar van het toernooi. Het moge duidelijk zijn dat dit uitbundig gevierd werd! Het feest verplaatste zich van het speelveld naar de kleedkamer, waar Waskemeer tijdens een heuse medailleceremonie het edelmetaal omgehangen kreeg. Hierna konden de spelers zich opmaken voor de terugreis naar Waskemeer, maar bij het verzamelen was Jenno “vermist”. Deze bleek in de kantine een welverdiende frikandel te hebben besteld, en nadat hij deze naar binnen had gewerkt kon de terugreis daadwerkelijk worden ingezet. De JO11 heeft tijdens het toernooi laten zien dat Waskemeer prima kan meedoen met de grotere clubs uit de omgeving en de spelers kunnen daardoor vol tevredenheid terugkijken op een fantastisch toernooi! De spelers op de foto van links naar rechts zijn Hein; Jenno; Matthijs; Joan; Sem; Patrick.
1 Be Quick 1887 JO9-9G 0 0
2 Donkerbroek JO9-3 0 0