Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App

JO12 boekt overtuigende zege op ONT

JO12 boekt overtuigende zege op ONT Nadat de meeste jeugdteams afgelopen zaterdag al de seizoensopening hadden gehad was het dit weekend dan ook eindelijk zover voor de JO12. De uitwedstrijd van vorige week in Leek tegen VEV’67 ging namelijk niet door omdat de tegenstander te weinig spelers op de been kon brengen. Begrijpelijkerwijs resulteerde dit in teleurgestelde gezichten bij de JO12, want na een lange zomerstop waren de spelers er helemaal klaar voor om het seizoen af te trappen. De spelers waren zaterdag dan ook tot op het bot gemotiveerd om met een week vertraging alles uit de kast te halen! Op sportpark ’t Ald Leger werd gespeeld tegen ONT. De gasten uit Opeinde waren vorige week wel in actie gekomen, maar de 4-5 nederlaag in Opeinde tegen Drachtster Boys zegt in dit stadium van de competitie nog niet zoveel. Het beloofde op voorhand dan ook een interessante krachtmeting te worden voor de groenhemden om te kijken hoe het team er voor staat! Met Harry v/d Veen en Tomar Peeters aan het roer begonnen beide teams onder leiding van scheidsrechter Egbert Beijert aan de wedstrijd. De groenhemden trokken vanaf het eerste fluitsignaal fel van leer en waren van meet af aan de bovenliggende partij. Wat volgde waren enkele fraaie uitbraken en goede kansen, waarbij de paal eenmaal een treffer in de weg stond. De groenhemden verdienden op basis van het spelbeeld de openingstreffer en het was uiteindelijk Anyk die de ban wist te breken. De bal werd uit een op maat gegeven corner van Aize door Jarna op de paal geschoten, waarna de bal terugstuiterde in het veld. Anyk aarzelde geen moment en nam het leer vol op de pantoffel en schoot de bal met een vlammend schot langs de keeper. Enkele minuten later had Anyk een grote kans op haar tweede treffer, maar haar pegel van afstand belandde via de lat in de handen van de keeper. ONT wist in het eerste bedrijf enkele counters te creëren, maar deze werden door Aize, Sam en Kai als rotsen in de branding vakkundig onschadelijk gemaakt. Uiteindelijk kwamen de groenhemden vlak voor rust zelfs op een 2-0 voorsprong, wat gezien het spelbeeld terecht was. Wederom stond Aize met een corner aan de wieg van de treffer. Ditmaal was het echter aanvoerder Kai die er als de kippen bij was en een scrimmage voor de goal van ONT promoveerde tot doelpunt. De ranja in de rust gaf ONT hernieuwde krachten, want binnen een mum van tijd na de hervatting van de wedstrijd schoten de gasten de aansluitingstreffer tegen de touwen. De groenhemden lieten zich hierdoor echter niet gek maken en de spelers stroopten de mouwen op, want de drie punten moesten en zouden in Waskemeer blijven! De spelers gaven alles en een ware belegering van het doel van ONT volgde. Doelpunten uit deze aanvalsfurie konden niet uitblijven en het was uiteindelijk Anyk die de marge op twee wist te brengen. Na een fraaie assist van Jarna wist ze met een bekeken boogbal de keeper te verschalken. De kansen volgden elkaar hierna in hoog tempo op, maar Jarna en Anyk vonden het houtwerk. De vierde treffer kwam er uiteindelijk toch met hulp van ONT. Een corner werd dusdanig verkeerd verwerkt door een verdediger van de gasten dat deze zijn eigen keeper verschalkte. Het hek was hiermee van de dam en de groenhemden konden naar hartenlust de aanval zoeken. Keeper Theo kende hierbij een rustige ochtend en werd amper op de proef gesteld. Het aanwezige thuispubliek wat ondanks het vroege aanvangstijdstip toch langs de lijn stond bleek de juiste keuze te hebben gemaakt, want de aanvalsdrift van de groenhemden resulteerde in een fraai schouwspel waarmee de toeschouwers verwend werden. Met vlotlopende combinaties werd de verdediging van ONT bij tijd en wijlen zoek gespeeld en meer doelpunten konden niet uitblijven. Jarna maakte de 5-1 nadat de bal via de paal voor haar voeten kwam na een schot van Anyk. Hierna liet Aize zijn voeten spreken en met een hard geplaatst schot schoot hij de 6-1 tegen de touwen. Het slotakkoord was aan Jarna die paraat stond toen de keeper van ONT een rebound moest weggeven,  waarna het voor haar een koud kunstje was om de 7-1 op het scorebord te zetten. De score had nog hoger kunnen uitvallen, maar afstandsschoten van Chayenne en Sam en een bekeken schot van Dylano die op de paal eindigde vonden geen doel. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een eclatante 7-1 overwinning! Al met al kunnen de groenhemden met een meer dan tevreden gevoel terugkijken op de wedstrijd. De overwinning is het resultaat van een echte teamprestatie waarbij de spelers voor elkaar door het vuur gingen. Het vertoonde veldspel zal coaches Harry v/d Veen en Tomar Peeters goed kunnen bekoren. De eerste klap is in deze een daalder waard, wat veel vertrouwen biedt voor de rest van het seizoen! Aanstaande woensdag staat voor de JO12 de inhaalwedstrijd tegen VEV’67 op het programma. Op sportpark Oostindië komen de spelers om 18:30 in actie. Dan zal blijken of de JO12 de overwinning op ONT een goed vervolg kan geven.
1 RWF JO12-1 5 15
1 Asser Boys JO12-1 2 6