JO9 verliest van HHC

JO9 verliest van HHC Zaterdagochtend kwam de JO9 van leiders J. Haites en De Boer in actie tegen HHC. De tegenstander is ontstaan in 1990 uit een fusie tussen Hijker Boys en sv Halen, vandaar de naam Halen Hijken Combinatie (HHC). Nadat zowel de gasten als Waskemeer de warming-up hadden afgewerkt kon om 9:00 onder leiding van scheidsrechter Jerre Wagenaar afgetrapt worden. De man- en vrouwschappen van Waskemeer begonnen direct scherp aan de wedstrijd. Met Jenno als keeper en Aize en Sem achterin stond het verdedigend als een huis, terwijl ook Joan, Sanne Fleur, Anyk en Jarna op het middenveld en in de aanval een puike partij speelden! Toch kwam Waskemeer op een 1-0 achterstand. De spelers lieten de kopjes echter niet hangen en onder aanvoering van de fanatieke aanmoedigingen van het aanwezige publiek ging de JO9 op jacht naar de gelijkmaker. Het was uiteindelijk Joan die de ban voor Waskemeer brak. Na een uitstekende assist van Anyk wist hij de keeper van HHC te passeren. Hierna was het tijd voor de rust en konden de spelers genieten van een welverdiende beker limonade. Na de pauze bleek dat HHC toch net een maatje te groot was voor Waskemeer, wat uiteindelijke resulteerde in een 5-1 nederlaag. Ondanks het verlies kan Waskemeer terugkijken op een leuke wedstrijd, waarbij zeker de eerste helft de burger moed geeft voor de rest van het seizoen. Na afloop gaf coach De Boer aan: “Het was een prima pot voetbal, maar helaas was de tegenstander net wat beter. Het vertoonde spel in de eerste helft geeft me echter het vertrouwen dat de resultaten niet uit kunnen blijven. Deze week gaan we weer goed trainen, zodat we klaar zijn voor de eerstvolgende wedstrijd”. Aanstaande zaterdag 14 april zal blijken of de wijze woorden van De Boer bewaarheid worden. Dan speelt de JO9 om 10:15 de lastige uitwedstrijd tegen Gomos/Veenhuizen op sportpark Schapendrift in Norg. De spelers en technische staf hopen u dan ook te mogen begroeten om ze te ondersteunen in de jacht op een driepunter! Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Be Quick 1887 JO9-9G 0 0
2 Donkerbroek JO9-3 0 0