Koningsdag 2019 zeer geslaagd

Koningsdag 2019 zeer geslaagd Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor Koningsdag. De koninklijke familie bracht hierbij een bezoek aan Amersfoort, maar ook in Waskemeer was er voldoende te beleven. Zo organiseerde onze vereniging een voetbaltoernooi voor de jongste jeugd. Voor de oudere jeugd was er de mogelijkheid om penalty’s te schieten en de kans om erachter te komen hoe hard men kon schieten. Dit laatste werd gemeten door een digitale snelheidsmeter. Daarnaast hield SVW een volleybaltoernooi en was er een springkussen aanwezig. Voor degenen die geen zin/energie hadden om te voet- of volleyballen was het goed vertoeven op het terras en in de kantine, waar onder het genot van een hapje en een drankje gekeken kon worden naar de sportievelingen op het veld. Rond één uur druppelden de eerste voetballers binnen op het sportpark, waarbij de meesten voorzien waren van een feestelijke oranje uitdossing. De spelers werden ingedeeld in vier teams, waarbij er in wedstrijden van vijftien minuten tegen elkaar gespeeld werd. Uiteindelijk ging Liverpool er verdiend met het felbegeerde eremetaal vandoor. De avond werd traditioneel afgesloten met een fietstocht door Waskemeer en omgeving, waarbij de deelnemers de nodige opdrachten en vragen voor hun kiezen kregen. Na de prijsuitreiking bleef het nog lang gezellig het sportcafé! Al met al kan er teruggekeken worden op een geslaagde en gezellige Koningsdag op sportpark ’t Ald Leger. De weergoden waren gelukkig goedgezind, want behoudens een klein buitje bleef het vrijwel de gehele middag droog en liet de zon zichzelf zo nu en dan zelfs even zien. We willen alle deelnemers bedanken voor hun komst en hopen ze volgend jaar weer te mogen verwelkomen! Onderstaande foto’s geven een impressie van Koningsdag.