Makelaardij Reinders

Ditmaal stellen wij u in de rubriek “sponsor uitgelicht” Makelaardij Reinders aan u voor. De in Groningen woonachtige eigenaar Roelof Reinders behoeft nauwelijks nog een introductie. Jarenlang is Reinders actief geweest als begenadigd voetballer en later als succesvolle trainer van diverse teams. Daarnaast herkennen velen Roelof Reinders als host van het jaarlijks terugkerende Voetbalgala. Natuurlijk is Reinders ook één van de vele trouwe sponsoren die de club rijk is. Roelof Reinders hecht enorm veel waarde aan lokale samenwerking. Dat nodigt de sponsorcommissie uit om Makelaardij Reinders in deze rubriek nader uit te lichten.

Roelof Reinders is ruim 10 jaar geleden begonnen met het beheren en verhuren van vastgoed in Groningen. Dit beheer bestaat uit een mix van studentenwoningen, studio’s en appartementen. “De huurders waar ik het beheer over heb zijn een mix van studenten, starters op de arbeidsmarkt en de laatste jaren komen er ook steeds vaker internationale studenten en expats als huurders bij. Dit levert allerlei leuke en interessante contacten op”, aldus Reinders. Naast dit beheer en verhuur, wat Reinders dus al meerdere jaren doet voor verschillende opdrachtgevers, heeft hij altijd nog een volledige baan ernaast gehad, waarvan de laatste jaren als hypotheekmedewerker bij AEGON in Leeuwarden. Gedurende al die jaren combineerde Reinders zijn betrokkenheid bij vv Waskemeer. Inmiddels woont de geboren en getogen Waskemeerder al jarenlang in Groningen met zijn partner en beide kinderen.

Sinds vorig jaar heeft Roelof de stoute schoenen aangetrokken en heeft het over een andere boeg gegooid. Diens parttime onderneming als vastgoedbeheerder is uitgebreid naar een fulltime onderneming, waarbij er sprake is van een full-service kantoor in de vorm van Makelaardij en (hypotheek) Advies. Logischerwijs heeft Reinders daardoor in fases afscheid moeten nemen van AEGON. Vorig jaar heeft dit al voor een aantal leuke en uitdagende opdrachten gezorgd. Eén daarvan was het huisvesten van een grote groep expats, van een internationale klant, die zouden gaan starten op een project bij Google. Hiervoor moest er in een hele korte tijd (en midden in corona lockdown) voor deze groep, gemeubileerde huisvesting geregeld worden. “Ook op wat kleinere opdrachten kan ik met veel voldoening terugkijken” verteld Reinders met gepaste trots. Een mooi voorbeeld hiervan is dat Reinders voor een stelletje (starters) als aankoopmakelaar heeft kunnen fungeren bij het aankopen van hun eerste koopwoning. Tot nu toe zijn de klanten zeer tevreden en blij met de dienstverlening die Reinders biedt, wat ook blijkt uit het feit dat hij met een 9,8 wordt beoordeld door zijn klanten.

Doordat Reinders zijn baan bij AEGON heeft opgezegd, heeft hij nu nog meer tijd om mensen te helpen met het realiseren van hun woonwensen. “Waar ik mij mee bezig houd is, mensen te helpen met het aan- en verkopen van een woning. Maar daarnaast kan ik ook adviseren en bemiddelen in de hypotheek financiering, waarbij ik klanten uit een ruim aanbod aan hypotheekverstrekkers kan laten kiezen. Het voordeel voor de klanten is, dat die alles bij één bedrijf kunnen onderbrengen” stelt Reinders. Wil je meer weten over het kopen, verkopen of huren van woningen? Kijk op www.makelaardijreinders.nl.

Lokale samenwerking
De sponsorcommissie is enorm enthousiast over de visie van Makelaardij Reinders. Door diens werkzaamheden in het vastgoedbeheer, komt het regelmatig voor dat Roelof gebruik maakt van diensten van anderen. Hierbij probeert Reinders vaak te zoeken naar iemand die op één of andere wijze betrokken is bij de voetbalvereniging in Waskemeer. “Hier hecht ik veel waarde aan” geeft Reinders aan. “Enkele voorbeelden hiervan zijn de totstandkoming van mijn website en bedrijfslogo via Nelleke Wouters. Bij de verhuurpanden die ik beheer wordt het onderhoud aan de CV ketels en de vervanging hiervan gedaan door Bert en Foeke Boonstra (Jan Boonstra & zn. Installatie). Bij mijn eigen woning heb ik mijn voortuin onder handen laten nemen door Halbe-Jan de Boer, die er toen samen met Jelmer Haites weer iets moois van gemaakt heeft (HJ Uw Hovenier). Voor mijn juridische zaken zit ik bij het bedrijf van Herbert Golsteijn en recent heb ik bij THT Terpstra een aantal keukens gekocht, waarvan er één bij mij thuis is geplaatst. Op die manier probeer ik, voor zover het mogelijk is, te kiezen voor een lokaal iemand die binding heeft met de club en de de vereniging ook steunt!” Dit juicht de sponsorcommissie van harte toe, waarmee prachtige samenwerkingen tot stand komen en reeds zijn gekomen.

Met het oog op de toekomst geeft Reinders tot slot aan diens onderneming verder te willen ontwikkelen, zodat meer mensen geholpen worden met het realiseren van diens woonwensen. Daarnaast zou Reinders erg graag woningaanbod willen creëren in Waskemeer, specifiek voor jongeren. Momenteel ontbreekt dit, waardoor het voor jongeren lastig is om in Waskemeer te kunnen blijven wonen wanneer zij de stap willen maken. Reinders zou graag voor deze doelgroep een aanbod aan koop- of huurwoningen willen creëren, zodat deze groep behouden blijft voor het dorp en dat ze daarmee niet hoeven te verhuizen naar andere dorpen in de omgeving. “Iets wat de leefbaarheid van het dorp Waskemeer ten goede komt”, zo luidt Reinders zijn mening. “Mochten mensen hier ideeën over hebben dan mogen ze daarvoor altijd contact opnemen”.

Onderstaande foto komt uit het archief, waarbij Roelof Reinders als host van het jaarlijkse Voetbalgala Andy van der Meijde ontvangt.