Nieuws Home Teams Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App

Nationale voetbaldag een groot succes!

Tijdens het openingsweekend van het Europees Kampioenschap heeft de allereerste landelijke nationale voetbaldag plaatsgevonden. Dit festijn is een initiatief van de KNVB waarmee de voetbalbond op een feestelijke manier het voetbal wil promoten. Bij ruim 550 voetbalverenigingen stonden er activiteiten gepland en ook op sportpark ’t Ald Leger was zaterdag van alles te beleven!

De weersgoden waren ons goed gezind, want onder stralende omstandigheden konden de deelnemers zich uitleven tijdens de activiteiten. Van 12:30 tot 14:00 was het de beurt aan de jeugd t/m 12 jaar waarna de jeugd van 13 t/m 17 jaar om 14:00 het stokje overnam. Verspreid over de dag zijn er bijna 70 deelnemers actief geweest op ons sportpark, wat natuurlijk een fantastische opkomst is. De deelnemers konden zich vermaken met meerdere activiteiten. Zo stond er een stormbaan van 14 meter op het hoofdveld waarmee de deelnemers hun krachten konden meten met anderen in een onderling duel. Daarnaast was er een opblaasbaar dartbord waarmee voetbaldarts gespeeld werd. Doel van dit spel was uiteraard om de hoogste score te behalen. Á la Michel van Gerwen namen de deelnemers het dartbord onder vuur met uiteraard de intentie om zo vaak mogelijk de ‘triple 20’ of de ‘bulls-eye’ te raken. Ook bij het gatendoek was het de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren door de bal door het doek te schieten. De overige activiteiten bestonden uit een wedstrijdveld waar een onderlinge partij werd gespeeld en een springkussen, waarbij zowel jong als oud zich optimaal heeft weten te vermaken. Na afloop van de activiteiten konden de deelnemers weer op krachten komen en de voetbalmiddag nabespreken onder het genot van ranja, snoep en ijsjes.

Al met al kijken we als vereniging terug op een zeer geslaagde voetbalmiddag. Bij deze willen we alle deelnemers een welverdiende pluim geven voor hun enthousiaste deelname! We hopen dat jullie je vermaakt hebben en een leuke middag hebben gehad. Mocht je nog geen lid zijn en naar aanleiding van deze middag vragen hebben over de mogelijkheden voor een lidmaatschap dan kan contact opgenomen worden met Joost van Burgsteden (joost_burgsteden@hotmail.com / 06-49712288). Daarnaast willen we bij deze alle vrijwilligers die dit weekend hun steentje hebben bijgedragen hartelijk bedanken voor hun inbreng.

Onderstaande foto’s geven een uitgebreide sfeerimpressie van de voetbaldag.