Oud-speelster Elize van Vilsteren debuteert bij dames sc Heerenveen

Gisteren bereikte onze vereniging het heugelijke nieuws dat oud-speelster Elize van Vilsteren haar debuut heeft gemaakt bij de vrouwen van sc Heerenveen in de landelijke Eredivisie. Ze kwam hierbij voor de volle 90 minuten in actie in de sportstad tegen Excelsior Rotterdam. Deze wedstrijd eindigde uiteindelijk in een verdienstelijke 3-0 overwinning voor de Friezen. Als kind van de club maakte Elize in de zomer van 2017 de overstap naar Drachtster Boys. Door haar uitverkiezing in de meisjestak van de KNVB moest ze een stap hogerop maken, welke ze in Drachten wist te vinden. Bij Drachtster Boys kwam ze twee jaar uit in de landelijke tweede divisie. Ook in Drachten was men al snel overtuigd van haar voetbalkunsten en was ze steevast een basiskracht. Haar onverzettelijkheid en techniek bleef ook daar niet opgemerkt wat ertoe heeft geleid dat ze gevraagd werd om uit te komen bij de jeugdafdeling van sc Heerenveen. Vanuit de jeugd is ze daar vervolgens doorgestroomd naar de beloften, waarna ze nu dus haar Eredivisie debuut heeft gemaakt in het blauw-witte pompeblêden tricot.

Het voetbal begon voor haar op jonge leeftijd bij onze kabouters. Hierna heeft ze meerdere jeugdteams doorlopen totdat ze op 12 jarige leeftijd in de JO13 de overstap maakte naar Drachtster Boys. Ook toen ze actief was bij Drachten en Heerenveen was ze nog geregeld te vinden op ons sportpark. De familie Van Vilsteren is sowieso nog erg betrokken bij onze vereniging, want naast het feit dat ze naast het sportpark wonen is haar broer Jesse actief binnen de senioren en is haar vader Cor als bevlogen leider en trainer actief binnen de damestak. Het moge duidelijk zijn dat we net als haar ouders als vereniging apetrots zijn op de prestaties van Elize. Met haar passie, doorzettingsvermogen en gedrevenheid vormt ze een voorbeeld voor onze jeugd en laat het zien dat niks onmogelijk is voor hen die willen. Als vereniging blijven we haar prestaties uiteraard op de voet volgen en hopen we dat ze kan uitgroeien tot een vaste waarde binnen het dames vlaggenschip van Heerenveen!