Poiesz jeugdsponsoractie levert €1043,- op!

Poiesz jeugdsponsoractie levert €1043,- op! Zoals bekend heeft onze vereniging ook dit jaar meegedaan aan de Jeugdsponsoractie van de Poiesz. De afgelopen weken stonden daarom in het teken van het ophalen van zoveel mogelijk jeugdsponsormunten. Om dit te bewerkstelligen zijn er verscheidene acties geweest in de kantine en op 30 maart waren een aantal jeugdspelers aanwezig in de Poiesz in Bakkeveen om de actie te promoten. Niet zonder resultaat, want in de laatste tussenstand stond onze vereniging op de derde plaats met ruim 14.000 ingezamelde munten. Het uiteindelijke eindbedrag werd onthuld op het Poiesz Jeugdsponsorgala, die afgelopen vrijdag gehouden werd in het WTC te Leeuwarden. Met 560 deelnemende verenigingen, in totaal 13 miljoen ingezamelde muntjes en €560.000,- te verdelen stond er voor de 4500 aanwezigen wel wat op het spel. Tijdens het gala traden meerdere artiesten op, waaronder O'G3NE, Tim Douwsma en Kraantje Pappie. Naarmate de avond vorderde nam de nieuwsgierigheid naar het eindbedrag steeds verder toe. Tegen negenen werd aan alle onzekerheid een einde gebracht en werd de cheque in ontvangst genomen van de bedrijfsleider van de Poiesz in Bakkeveen. En wat voor een cheque! Waar vorig jaar €980,- werd opgehaald zijn we dit jaar de grens van €1000,- gepasseerd, want het eindbedrag is namelijk €1043,-! Een fantastisch bedrag waar we als vereniging heel blij mee zijn. Nadat de bedrijfsleider bedankt was voor de samenwerking werd de terugreis ingezet naar Waskemeer, waarbij de nodige hits van Kraantje Pappie door de speakers knalden.

Al met al kan onze vereniging terugkijken op een zeer geslaagde Jeugdsponsoractie. Met de opbrengst kan onze vereniging hele mooie dingen doen ten behoeve van onze jeugdafdeling en de voetbalschool. Bij deze willen we iedereen die z’n steentje heeft bijgedragen aan deze actie heel hartelijk bedanken!