PW Janssenweg winnaar van buurtvoetbal editie 2023

Afgelopen zaterdag was het zover, na enkele jaren van afwezigheid is het buurtvoetbal in Waskemeer weer terug van weggeweest. In totaal 20 teams kwamen hierbij in actie op sportpark ’t Ald leger om hun voetbalkunsten te vertonen. Volgens de regels moest elk team beschikken over een vrouwelijke voetballer en over een niet-voetballer. Dit resulteerde in een brede diversiteit binnen de teams met niet alleen vertegenwoordiging uit Waskemeer maar ook uit buurdorpen. Onder stralende omstandigheden was het goed vertoeven voor de toeschouwers die een fraai programma kregen voorgeschoteld. Uiteindelijk bestond de finale uit de kraker van de PW Janssenweg tegen Breach oant Bocht. Aan het einde van de wedstrijd gaf het scorebord een 2-2 eindstand aan waardoor penalty’s de doorslag moesten geven. Na ruim tien penalty’s voor beide partijen bleek de PW Janssenweg het best bestand tegen de druk en trokken ze de overwinning over de streep. Hierdoor gingen zij aan de haal met de felbegeerde wisselbeker. Na afloop was er alle ruimte om na te praten en bleef het nog lang gezellig onder muzikale begeleiding van zangeres Romana.