Rabobank Ald Leger toernooi wederom een groot succes!

Rabobank Ald Leger toernooi wederom een groot succes! Afgelopen zaterdag vond het jaarlijks terugkerende Rabobank Ald Leger toernooi weer plaats op ons eigen sportpark voor de JO7 (kabouters) en de JO9. Om 8 uur waren de vrijwilligers al druk in de weer om alles gereed te maken. Het sportveld werd verdeeld in vier speelvelden. Daarnaast was er een springkussen geregeld en een suikerspin automaat om de suikerspiegel van de deelnemers op peil te houden. Rond 9:30 druppelden de eerste teams binnen en om 10:00 werd het startschot gegeven. In totaal deden er 12 kabouterteams mee die verdeeld waren over vier poules. Na een spannend toernooi volgde de prijsuitreiking. De kabouters van Tom Stellingwerf en Kim Groot draaiden een fantastisch toernooi ,maar eindigde met een 4de plaats net naast het podium. De top-drie werd uiteindelijk gevormd door: 1. Makkum 2. Gomos 3. Twijzel Na afloop van het kaboutertoernooi moesten de velden weer opnieuw ingericht worden, want nu waren de JO9 teams aan de beurt. In totaal deden er 9 teams mee, waaronder natuurlijk de lokale favoriet Waskemeer JO9 onder leiding van Halbe Jan de Boer. Ook dit toernooi bleef spannend tot het einde, waarbij Waskemeer op een gedeelde 5de plaats eindigde. De volgende teams stonden op het podium: 1. BBC Burgum 2. Opende 2 3. Opende 1 Zowel het JO7 als het JO9 toernooi werd afgesloten met het “kabouterarrangement”, wat bestond uit patat met frikandellen! Nadat alle teams hun buiken hadden volgegeten was het toernooi dan toch echt afgelopen, waarna de teams met een voldaan gevoel de terugreis konden inzetten. Al met al zijn we als vereniging zeer tevreden over het verloop van het toernooi. De weergoden waren ons gunstig gezind, want behoudens wat motregen in de ochtend is het tijdens het toernooi droog gebleven. Bij deze willen we alle deelnemende teams hartelijk bedanken voor hun deelname en natuurlijk hopen we ze volgend jaar weer te kunnen verwelkomen bij de volgende editie van het Rabobank Ald Leger toernooi. Daarnaast natuurlijk een pluim richting alle vrijwilligers die hebben geholpen met het begeleiden van de wedstrijden, het bedienen van het suikerspinautomaat en het frituren. Tot slot willen natuurlijk ook toernooisponsor de Rabobank bedanken voor hun steun. Hieronder is een korte fotoimpressie te vinden van het toernooi!