Regiocup zaterdag 19 juni

Inmiddels is alweer het derde weekend van juni aangebroken en daarmee ook de derde speelronde van de regiocup. Doordat enkele teams vrijaf hadden kwamen maar drie jeugdteams in actie.

JO8
Op het kunstgras van sportpark De Peppel speelde de JO8 haar derde wedstrijd uit de regiocup tegen vv Drachten. Nadat de eerste wedstrijd met een overtuigende tienklapper in eigen huis werd gewonnen van Drachtster Boys moest het team van coaches Kim Groot en Mirthe de Vegt vorige week na een spectaculair duel haar meerdere erkennen in Feanstars (3-7). Met debutant Hidde in de gelederen speelden de groenhemden een goede wedstrijd die gelijk opging. Uiteindelijk trok Drachten nipt met 4-3 aan het langste eind. De penaltyserie werd echter overtuigend gewonnen. Na afloop waren er dan ook louter tevreden gezichten aan Waskemeerse zijde!

JO10
De groenhemden van Johan Keuning en Tseard Haites speelden in en tegen Gorredijk. De 'Gordyksters' zijn voor de JO10 geen onbekenden, want twee weken geleden stond dit affiche ook al op het programma op sportpark 'Ald Leger. Destijds won vv Gorredijk overtuigend met ruime cijfers. Dit weekend was de wedstrijd op sportpark Kortezwaag een stuk gelijkwaardiger. De spelers wisten op basis van een gezonde dosis werklust en de juiste mentaliteit het de thuisploeg bij tijd en wijlen moeilijk te maken, maar ook ditmaal trok vv Gorredijk aan het langste eind. Het werd uiteindelijk 10-5 in het voordeel van de thuisploeg. Ondanks de nederlaag kan de JO10 terugkijken op een goede wedstrijd die vertrouwen biedt voor het slotduel van aankomend weekend tegen Thor.

JO17
De JO17 draait in de regiocup als een tierelier. De voorgaande twee wedstrijden werden namelijk overtuigend gewonnen tegen respectievelijk fc Zuidlaren (3-1) en vv Roden (0-6). De spelers stonden dan ook vol zelfvertrouwen aan de aftrap op sportpark De Holten. Ook ditmaal waren de groenhemden de bovenliggende partij en hadden het betere van het spel. Met vlotte combinaties en goed positiespel werd Marum het vuur aan de schenen gelegd. Grote man aan Waskemeerse zijde was Aren. Hij nam namelijk de volledige doelpuntenproductie voor zijn rekening met drie treffers, waarvan één uit een feilloos benutte penalty. Door deze hattrick werd een 1-3 overwinning bewerkstelligd waarmee ook Marum aan de zegekar gebonden werd. Met de derby tegen Haulerwijk voor de boeg zal de ploeg er alles aan gelegen zijn om volgende week de vierde zege op rij binnen te halen!

Aankomend weekend staat het laatste speelweekend van de regiocup op het programma. De wedstrijden die thuis staan ingepland zullen op het terrein van de tegenstander gespeeld worden aangezien de hoofdvelden in de gemeente Ooststellingwerf gesloten zijn in verband met de jaarlijkse onderhoudswerkzaamheden. Hierna kunnen alle teams gaan genieten van hun welverdiende zomerstop!

Onderstaande foto's geven een impressie van de wedstrijden van de JO8 en JO10 tegen respectievelijk vv Drachten en vv Gorredijk.