Regiocup zaterdag 26 juni

De afgelopen weken hebben onze jeugdteams in het kader van de KNVB regiocup alsnog de nodige wedstrijden kunnen spelen. Op die manier hebben de teams de mogelijkheid gekregen om het seizoen in stijl te kunnen afsluiten. Dit weekend stond de slotronde van de regiocup op het programma. Vier jeugdteams kwamen hierbij in actie.

Zowel de JO8 als de JO10 maakten hun opwachting in Lippenhuizen tegen Thor. In het dorp wat met name bekend staat om de monumentale watertoren werd door beide teams om 9:30 afgetrapt op sportpark De Kobunder. De wedstrijd van de JO8 kende een spectaculair scoreverloop. Het was hierbij stuivertje wisselen tussen beide teams qua score. Door een knappe hattrick van goaltjesdief Lotus, een vlammend schot van Tycho en een doelpunt van Mylan in de slotminuut van de eerste helft gingen beide teams rusten met een 4-5 voorsprong in het voordeel van de groenhemden. Na de ranja had de JO8 goede mogelijkheden om tot scoren te komen maar verder dan een fraaie pegel van Tycho kwam Waskemeer niet. Doordat Thor wel driemaal tot scoren kwam eindigde de wedstrijd in een 8-6 overwinning voor de thuisploeg. Ondanks de nederlaag kunnen de spelers van coach Mirthe de Vegt en interim-coach Jordy Boonstra terugkijken op een goede en geslaagde pot voetbal!

De JO10 wist in Lippenhuizen de lokale favoriet wel te verslaan. Na een gelijkopgaand begin was het de Issa die de openingstreffer voor zijn rekening nam door de keepster te verrassen met een strak schot in de korte hoek. De groenhemden kregen hierna de overhand en gingen door doelpunten van Marc en Bernt met een 0-3 ruststand de kleedkamer in. Ook na de pauze was de JO10 de bovenliggende partij. Marc kreeg het hierbij op zijn heupen en wist in de tweede helft viermaal achter elkaar tot scoren te komen. Hierna deed ook Nelson zijn duit in het zakje met de 0-8. Doordat Thor in de slotminuut de terechte eretreffer wist te maken floot de scheidsrechter af met een 1-8 voorsprong in het voordeel van de JO10!

De JO12 mocht voor haar laatste wedstrijd van het seizoen afreizen naar Loon. Onder de rook van Assen kwamen de groenheden hier in actie tegen Leo. Op sportpark Marsdiek was op basis van het spelbeeld sprake van een gelijkopgaande wedstrijd. De groenhemden hadden het vizier echter niet op scherp staan en wisten niet tot scoren te komen. De tegenstander wist echter wel raad met de mogelijkheden die het kreeg waardoor de wedstrijd uiteindelijk eindigde in een enigszins geflatteerde 6-0 overwinning voor de thuisploeg. Ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden was het spel van groenhemden goed en hadden enkele fraaie aanvallen een beter lot verdiend.

Tot slot speelde de JO17 op sportpark De Hichte de streekderby tegen Haulerwijk. De wedstrijd kende een sportieve warming-up, want de manschappen van Jelmer Haites, Jerre Wagenaar en Halbe Jan de Boer reisden op de fiets af naar de buurman. De JO17 kent tot dusver een uitstekend optreden in de regiocup, want alle voorgaande wedstrijden werden overtuigend omgezet in driepunters. Het moge duidelijk zijn dat de groenhemden alles in werk wilden stellen om ook de slotwedstrijd in winst om te zetten en daarmee 'vier op een rij' binnen te halen. De JO17 kende hierbij een valse start want het was de thuisploeg die op voorsprong wist te komen. Hierna rechtte de JO17 als collectief haar rug en wist door een doelpunt van Patrick op gelijke hoogte te komen. Vervolgens was het Aren die de groenhemden op voorsprong wist te brengen en door een doelpunt van Jelmer Nick liep de JO17 uit naar een 1-3 voorsprong. De aansluitingstreffer van Haulerwijk kwam te laat om de zege nog in gevaar te brengen, waardoor de JO17 met een uitstekend resultaat fietsend de terugreis in zette naar Waskemeer. Door deze 2-3 zege sluit het team het seizoen in stijl af met een eerste plaats in de poule!

Met de laatste speelronde van de regiocup achter de rug is dan nu toch echt de zomerstop aangebroken. De JO8, JO10 en JO12 hebben het seizoen gezamenlijk afsloten in de kantine waarbij ze onder het genot van patat, frikandellen en limonade hebben teruggeblikt op het afgelopen seizoen. Voor nu kunnen de teams genieten van een welverdiende en hopelijk zonnige zomer zodat de spelers weer fris en fruitig aan de aftrap zullen staan van het nieuwe seizoen!

Onderstaande foto’s geven een korte impressie van de gespeelde wedstrijden + de seizoenafsluiting van de JO8, JO10 en JO12.