Slotweekend eerste seizoenshelft jeugd

Met nog één week te gaan tot kerst stond dit weekend het laatste speelweekend van 2021 op de planning. Voor de kabouters, JO8 en JO13 bestond dit uit een afsluitende kersttraining in de sporthal. De JO15 speelde in eigen huis haar laatste competitiewedstrijd tegen de buren uit Bakkeveen en ook voor de JO11 stond een derby op het programma; zij oefenden in en tegen Haulerwijk. De JO19 had dit weekend vrijaf. Hieronder een korte terugblik op het reilen en zeilen van de jeugdteams op en rond de velden!

Op vrijdagavond kwamen de kabouters in actie. Een totaal van 12 kabouters maakte hun opwachting en werkten een intensieve training af met op de achtergrond de klanken van Sky Radio om in de kerstsferen te komen. De training werd afgesloten met ‘kerstmannenvoetbal’, waarbij een ieder voorzien werd van een kerstmuts om vervolgens een onderlinge partij te doen. Rond klokslag 17:00 kwam er een einde aan de eerste seizoenshelft voor de kabouters en keerde de spelers met een moe maar voldaan gevoel huiswaarts.

De zaterdagochtend werd afgetrapt door de JO15. Zij speelden op sportpark ’t Ald Leger tegen buurman Bakkeveen. Voor beide teams vormde deze wedstrijd de laatste wedstrijd van het seizoen. Beide opponenten ontlopen elkaar dit seizoen niet veel, waarbij Bakkeveen de 6de positie bezet en de groenhemden een plekje hoger te vinden zijn. Op voorhand werd dan ook een spannende wedstrijd verwacht! In de eerste twintig minuten van de wedstrijd was van spanning weinig sprake. Bakkeveen had het betere van het spel en creëerde een legio aan kansen. De JO15 mocht de handen dichtknijpen dat de gasten het vizier niet op scherp hadden staan en van de vele kansen slechts twee wist te benutten. Gedurende de eerste helft wisten de groenhemden zich terug in de wedstrijd te knokken en was het Hein die de aansluitingstreffer wist binnen te schieten. Vlak voor de rust wist Yannick de marge zelfs gelijk te trekken door alert te reageren op een afgeslagen corner en de bal beheerst binnen te schieten. Ook in het tweede bedrijf schoot Bakkeveen uit de startblokken en wist het voor de tweede maal in deze wedstrijd op voorsprong te komen. Aan de groenhemden de taak om de rug wederom te rechten, wat in het restant van de wedstrijd gebeurde. Door twee knappe doelpunten van Jorrit werden de rollen omgedraaid en ging Waskemeer aan de leiding. De zege werd in veilige haven geschoten door Patrick, die de bal middels een loepzuivere assist van Jorrit kreeg aangespeeld en deze feilloos wist binnen te volleren. In de slotminuut kwam Bakkeveen nog terug tot 5-4, maar deze treffer kwam te laat om een zege voor de groenhemden nog in gevaar te brengen. Hierdoor gaat de JO15 met een goed gevoel de winterstop in en heeft het de competitie af weten te sluiten met een keurige vierde plaats op de ranglijst.

Voor zowel de JO8 als de JO13 stond zaterdag een afsluitende training op het programma in de sporthal. Net zoals de kabouters werd het een training in kerstsferen, waarbij ook ditmaal de kerstmutsen niet konden ontbreken! Met de kerstklanken van Sky Radio op de achtergrond werden een aantal leuke oefeningen afgewerkt, waarbij de training werd besloten met een onderlinge partij. Na afloop stond er voor de moegestreden heren en dames patat met drinken klaar om onder het genot van een hapje en een drankje het seizoen gezellig te besluiten en na te bespreken.

Tot slot kwam ook de JO11 in actie. Na de uitstekende prestatie van vorige week, waarbij door een 3-2 zege op TFS de periodetitel werd veiliggesteld, stond ditmaal een oefenwedstrijd op het programma. Hierbij werd aangetreden tegen Haulerwijk, die voor de groenhemden geen onbekende zijn. In oktober werd namelijk ook al geoefend tegen de buurman. Op sportpark ’t Ald Leger werd destijds een 1-6 nederlaag geleden. Deze wedstrijd vormde dan ook een mooie graadmeter voor de doorgemaakte ontwikkeling van het team en de spelers stonden dan ook goed gemotiveerd aan de aftrap. Waar in oktober Haulerwijk de bovenliggende partij was waren de rollen in deze wedstrijd omgedraaid. De groenhemden waren bij vlagen ongrijpbaar voor de thuisploeg en gingen met een verdiende 0-1 voorsprong de rust in door een doelpunt van Tycho. Na de rust werd deze voorsprong met goed en verzorgd voetbal uitgebreid tot 0-4 door doelpunten van achtereenvolgens Bernt, Nelson en wederom Bernt. Hierdoor boekte de JO11 een klinkende overwinning en gingen de verdiende punten in de kofferbak over de Compagnonsweg mee naar Waskemeer. Daar stond voor de spelers patat en drinken klaar om het seizoen gezamenlijk af te sluiten. Het team van coaches Johan Keuning en Tseard Haites kan terugkijken op een meer dan geslaagde eerste seizoenshelft waarbij alle spelers zich uitstekend hebben ontwikkeld. De periodetitel van vorige week en het resultaat van dit weekend zijn daar het absolute bewijs van! Nu kunnen de groenhemden zich opmaken voor een welverdiende winterstop, waarna de spelers in het nieuwe jaar weer hun kunsten mogen vertonen op de grasmat.

Met de activiteiten van dit weekend is de eerste seizoenshelft ten einde gekomen en is de winterstop een feit. Na de feestdagen zal het seizoen in januari normaliter weer hervat worden, al zijn we hierbij afhankelijk van de dan geldende maatregelen. Voor nu wensen we alle spelers, trainers, ouders, supporters en alle andere betrokkenen een fijne kerst en een goed maar bovenal gezond 2022!

Onderstaande foto’s geven een sfeerimpressie van het geslaagde laatste speelweekend van dit jaar.