Start seizoen 2021/2022 voor jeugdteams

Na een welverdiende zomerstop staat het voetbalseizoen 2021/2022 bijna op het punt van beginnen. Aanstaande vrijdag 20 augustus staat er een feestelijke seizoensaftrap gepland op ons sportpark voor jong en oud om gezamenlijk het nieuwe seizoen te openen (meer informatie is HIER te vinden).

Vanaf volgende week zullen de jeugdtrainingen weer hervat worden. Door de uitbreiding van het trainingsveld en de komst van het tweede wedstrijd/trainingsveld (afgekort wetra veld) is de trainingscapaciteit aanzienlijk toegenomen. Dit biedt de mogelijkheid voor meerdere teams om gelijktijdig te trainen. Hieronder is het trainingsschema te vinden. Concreet zullen de eerste teams dus op dinsdag 24 augustus weer de wei in gaan!

Inmiddels heeft de KNVB ook de eerste indelingen voor het aankomende seizoen gepresenteerd. Voor de jongste jeugd (JO8 en JO11) geldt dat pouleindeling inmiddels bekend is. Beide teams zullen verspreid over het seizoen in vier fasen actief zijn: twee in het najaar en twee in het voorjaar. Dit biedt de KNVB de mogelijkheid om eerder bij te sturen indien de krachtsverhoudingen in een competitie te ver uiteen lopen. De jeugd t/m de JO12 speelt hierbij niet meer in een bekercompetitie. De oudere jeugdteams (JO13, JO15 en JO19) zijn wel actief in de beker en inmiddels is de indeling hiervan bekend. Voor de pouleindeling voor de competitie moeten de teams nog even geduld hebben aangezien deze pas op 27 augustus door de KNVB gepubliceerd zal worden. Hieronder zijn de indelingen voor zover bekend inzichtelijk. Voor alle jeugdteams staat de eerste speelronde gepland op zaterdag 4 september.

Bij deze wensen we alle jeugdteams alvast een sportief en succesvol seizoen toe!