Stralend voetbalweekend voor de jeugd

Na een lange periode van regen en weinig zon lijkt dan toch eindelijk de zomer aangebroken te zijn! Onder stralende omstandigheden maakten alle jeugdteams dit weekend dankbaar gebruik van deze stralende weersomstandigheden om hun opwachting te maken. Het weekend werd zoals gebruikelijk op vrijdag afgetrapt door de kabouters. De groep met jongste voetbaltelgen van onze vereniging bestaat inmiddels uit vijftien enthousiastelingen. Vrijdag stonden er weer diverse oefeningen op het programma en hebben de spelers zich onder leiding van coaches Kim Groot en Joost van Burgsteden in het zweet kunnen werken. Op zaterdag was het de beurt aan de overige jeugdteams. Zij hadden een onderling toernooi op het programma staan. Om 13:00 begonnen de JO8/JO10 en de JO12 aan hun wedstrijden. Naast de wedstrijden uit de poule werd er ook gespeeld om de penaltybokaal. Na de wedstrijden en penalty shoot-outs die bol stonden van de spanning en sensatie ging in de JO8/JO10 categorie sc Heerenveen aan de haal met de penaltybokaal en sloot fc Groningen de poule als winnaar af. Bij de JO12 ging Manchester City er zowel met de penaltybokaal als de eindtrofee als poulewinnaar vandoor. Een goede voorbode dus voor de Champions League finale van dit weekend voor de Engelsen! Het weekend kende eigenlijk geen verliezers, want voor alle teams lag een officiƫle clubmedaille klaar. Het slotprogramma van de middag bestond uit een mixtoernooi van de JO15/JO17. Na enkele spectaculaire duels met de zon hoog aan de hemel bleek uiteindelijk het team van Jelmer Nick, Djurre en Storm de sterkste. Al met al was het dan ook een fantastisch voetbalweekend, waarvan onderstaande foto's een korte sfeerimpressie geven!