Succesvolle laatste toernooidag jeugd in Jubbega

Dit weekend namen vijf van onze jeugdteams deel aan het Klaas Holman toernooi in Jubbega. Dit toernooi vormde het slotstuk van het voetbalseizoen 2021/2022. Het toernooi in Jubbega is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste toernooien uit de regio met dit jaar 131 deelnemende teams. Een mooie kans voor onze jeugdteams om krachten te meten en het seizoen in stijl af te sluiten.

Voor de JO7 stonden vijf wedstrijden op het programma. De resultaten werden eerlijk verdeeld, want in totaal werden er twee wedstrijden gewonnen, twee gingen verloren en eentje eindigde in een gelijkspel. Deze zeven vergaarde punten waren goed voor een derde plek en daarmee ging er een beker mee terug naar Waskemeer! De JO8 kende een zware poule. Uit wedstrijden tegen Gorredijk, ODV en Trynwalden werd één punt bijeen gespeeld. In de slotwedstrijd was het alsnog raak met een driepunter tegen Heerenveense Boys. De JO11 leverde een knappe prestatie met een tweede plek in het eindklassement. De JO13 speelde haar eerste wedstrijden op groot veld. Alhoewel het in het begin even wennen was kwam de gang er steeds beter in. Dit resulteerde in een vierde plek in het eindklassement. Tot slot kwam ook de JO19 in actie. Nadat de eerste wedstrijd tegen RSC enigszins tegen de verhouding in verloren ging wisten de groenhemden wel te winnen van Drachtster Boys en thuisploeg Jubbega. In de slotwedstrijd tegen Oudehaske moest gewonnen worden om het toernooi winnend af te sluiten, maar helaas ging de wedstrijd nipt verloren. Desalniettemin kan de JO19 terugkijken op een geslaagd toernooi!

Onderstaande foto's geven een korte sfeerimpressie van de wedstrijden van de JO7, JO8 en JO11.