Terugblik 2021 & de blik vooruit op 2022

Het voetbalkalenderjaar 2021 nadert alweer zijn einde. Dit betekent dat de kerstverlichting weer boven de vaart hangt en dat de huizen weer voorzien zijn van kerstbomen en de nodige kerstversiering. Een jaar geleden hield corona ons in zijn greep en niemand die kon vermoeden dat dit nu niet veel anders zou zijn.

Ondanks het feit dat corona haar stempel heeft gedrukt op het voetbaljaar 2021 hebben we er als vereniging alles aan gedaan om zoveel mogelijk te kunnen blijven voetballen onder de geldende maatregelen. Daarnaast hebben er gedurende het jaar 2021 gelukkig ook de nodige memorabele momenten plaatsgevonden. Zo vond in juni de nationale voetbaldag plaats; een initiatief vanuit de KNVB om het voetbal te promoten. Op ons sportpark waren destijds de nodige attracties en stormbanen te vinden waarbij de aanwezige deelnemers zich optimaal hebben weten te vermaken! Vanaf het nieuwe voetbalseizoen 2021/2022 hebben we ook wekelijks de vruchten kunnen plukken van de uitbreiding van het trainingsveld en de realisatie van het extra wedstrijdveld. Dit maakt het mogelijk om de trainingsdagen en tijden beter op elkaar af te stemmen en biedt daarnaast op zaterdag de optie om gelijktijdig meerdere wedstrijden te spelen. De officieuze opening van het tweede veld heeft plaatsgevonden op zaterdag 18 september. De eer was hierbij aan dames 1 die in actie kwamen tegen TLC/Nieuw Roden. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een mooie 4-2 overwinning voor de groenhemden waardoor een passend slot kwam aan deze feestelijke en memorabele mijlpaal voor onze vereniging! Tot slot was er ook een kampioenschap te noteren. Door een knappe 3-2 overwinning in eigen huis op TFS wist de JO11 namelijk op 11 december jongstleden de periodetitel in veilige haven te schieten. Een knappe prestatie voor de groenhemden van coaches Tseard Haites en Johan Keuning die de spelers nog lang zal bijblijven en veel goeds belooft met het oog op de toekomst!

Ook voor 2022 staan er weer mooie dingen op de planning. Zo staat op 6 mei de voetbalclinic van FC Groningen gepland op ons sportpark voor jeugd uit Waskemeer en omstreken. Deze kon in oktober helaas geen doorgang vinden door de slechte weersomstandigheden, maar we zullen er alles aan doen om er in mei een fantastische voetbalhappening van te maken! Daarnaast zullen alle teams die onze vereniging rijk is na de jaarwisseling in volledig nieuwe wedstrijdkleding aan de aftrap staan. Hiermee komen alle teams bij aanvang van de tweede seizoenshelft uitstekend voor de dag, wat voor een grote boost binnen de club gaat zorgen. Op dit moment is het nog even de vraag wanneer de teams weer de wei in mogen met het oog op de aangescherpte coronamaatregelen, maar het moge duidelijk zijn dat we zodra het weer mogelijk is groots gaan uitpakken bij de uitreiking van de tenues! Tot slot hopen we met name dat de voorjaarscompetities volgens planning doorgang kunnen vinden zodat een ieder een balletje kan trappen met publiek langs de lijnen en gezelligheid op en rond de velden.

Voor nu staan eerst kerst en oud en nieuw voor de deur. Deze komende feestdagen zullen anders dan anders verlopen, maar we hopen dat iedereen er met zijn of haar dierbaren gezellige dagen van weet te maken. Bij deze willen we als vereniging alle spelers, vrijwilligers, sponsoren en alle andere betrokkenen van onze vereniging fantastische feestdagen wensen en een sportief maar bovenal gezond 2022.