Voorbeschouwing jeugd- en seniorenwedstrijden

Zaterdag a.s. belooft het weer een prachtige voetbal dag te worden bij v.v. Waskemeer. Voor jong- en oud staan er weer diverse mooie affiches op het programma. Tot slot zal de eerste zaterdag van de maand november ingeluid worden middels een waar Novemberfest!

Programma jeugd: De jongste kroost binnen onze gelederen zal afreizen naar Loon, waar het aan zal treden tegen LEO F8. In Waskemeer zijn het de E pupillen die de bal als eerste laten rollen. Ditmaal zijn de heren uit Gasselternijveen te gast, zijnde SJO ZVC’14 E4. Beide D- teams zullen een uitwedstrijd afleggen. De D2 gaat op bezoek bij Grijpskerk, terwijl de D1 in en tegen Gorredijk zal aantreden. De C1 zal eveneens een uitwedstrijd spelen. De manschappen van Beijert en Wagenaar zullen de aansluiting met de top 3 willen behouden en zullen daarom opzoek gaan naar een overwinning in Roden. De B2 zal het eveneens opnemen tegen Roden, maar dan rond het middaguur in Waskemeer. De B1 gaat op bezoek bij De Wilper Boys, welke overigens in het verre verleden ook in het groen/zwart gekleed waren. De A’s zullen het thuis opnemen tegen fusieclub TLC A1, voorheen v.v. Tolbert en v.v. Leek Rodenburg. Na de overwinning op Zevenhuizen A1, kunnen de groenhemden met een driepunter weer aansluiten bij de subtop. De laatste jeugdwedstrijd van de dag zal in Waskemeer plaatsvinden, de meisjes treffen Kootstertille MB1.

Programma Senioren:
De dames zijn komend weekend vrij en zullen op 14 november a.s. weer in actie komen. De overige wedstrijden zijn als volgt:

Uit: Op het eerste team na, zullen de overige seniorenteams een uitwedstrijd afleggen. Waskemeer 2 doet het zeer verdienstelijk in het debuut jaar in de derde klasse reserve. Dat de verschillen in deze competitie op de ranglijst klein zijn, valt wel op te merken wanneer de gevolgen van een overwinning en een nederlaag tegen elkaar afgezet worden. Bij een nederlaag kunnen de manschappen van Stuiver afglijden naar het rechterrijtje, middels een overwinning behoudt men de mogelijkheid om voor een periodetitel mee te strijden, daar koploper Groen Geel een tweetal wedstrijden meer heeft gespeeld en Waskemeer hen thuis nog treft. Jong Waskemeer is te gast bij Mamio 2, welke tot dusver alle partijen heeft gewonnen. De youngsters uit Waskemeer doen het, net zoals het tweede elftal, erg goed in de competitie. Op dit moment wordt door het team onder de 23 jaar in deze pittige competitie de 4e plaats ingenomen op de ranglijst. Dat het zaterdag een moeilijke middag beloofd te worden tegen de titelkandidaat staat buiten kijf. De oudgedienden (4e elftal) zullen om half 3 aantreden in de achtertuin van voormalig eerste trainer Lolke Rozema (ONT 5). De technische staf heeft er het volste vertrouwen in dat het goede spel, wat tegen Drachtster Boys op de mat werd gelegd, zal worden gecontinueerd.

Thuis: Van alle seniorenteams is thuis alleen het eerste aanzet (14:00 uur). Tegenstander van deze middag is v.v the original source. Helpman. De groenhemden hebben vorige week de eerste periodetitel weten te bemachtigen. Onder toeziend oog van de meegereisde supporters, zag men Waskemeer 0-8 winnen van SCN. Aangezien de Groningers voor de zevende maal had gewonnen dit seizoen, was de 8e overwinning op rij noodzakelijk om de periodetitel in de wacht te kunnen slepen, wat erg veel zegt over beide teams. Op voorhand lijken beide elftallen dan ook aan elkaar gewaagd te zijn, waarbij opgemerkt dient te worden dat de groenhemden beschikken over de minst gepasseerde verdediging van de competitie en Helpman het meest productief is, waarbij het met Elmer Laagland ook nog eens over de topscoorder van de competitie beschikt. Kortom, in de strijd om het koploper schap, belooft het een spannende ontmoeting te worden.

Zoals reeds aangegeven, zal deze voetbal dag afgesloten worden met het zogeheten Novemberfest! Kijk op de Facebook pagina van Waskemeer of onderstaande flyer voor meer informatie!