VVW Dames1 dicht bij 1e punt

VVW VR1,  Afgelopen zaterdag werd er thuis nipt met 1-2 verloren van ONT/Rottevalle VR1.

Waar het week voor week allemaal steeds beter word zaten de dames1 van VVW afgelopen zaterdag dicht bij het 1e punt. Dit was dan ook zeker verdiend geweest maar in de laatste 5 minuten wisten de gasten toch nog de winnende goal te scoren. ONT/Rottevalle begon de wedstrijd goed via hun sterke spits die keer op keer gevaarlijk doorkwam richting Marielle Hut. Die stond telkens haar mannetje maar moest de eerste helft eenmaal de bal uit het doel vissen. Een dekkingsfout op het middenveld zorgde ervoor dat de gasten in overtal op onze verdediging afkwamen. de middenvelder in balbezit scoorde op zeer fraaie wijze de 0-1. Keepster Marielle was kansloos. VVW kreeg kansjes via de zijkanten maar de voorzetten kwamen telkens iets te scherp. Denise Zwier was uit een vrije schop nog dichtbij maar zag de keepster de bal keren.

De tweede helft na enige omzettingen speelde VVW een goede helft waarin erg weinig weg werd gegeven. We kwamen steeds dichter bij de goal van de tegenstander en het kon dan ook niet uitblijven dat VVW in de 65e minuut langszij kwam. Een goed aanval via de rechterkant bracht de bal bij de goed spelende Denise welke haar voorzet via een schouder van de tegenstander de goal in zag gaan. Eindelijk zou je zeggen de verdiende 1-1. Een gelijkspel was wel de juiste uitslag geweest voor dit duel maar de gasten wisten in de laatste minuten een van hun spaarzame kansen uit de tweede helft alsnog te verzilveren. Na deze 1-2 bleef Waskemeer met z'n allen zeker nog vijf minuten knokken om wederom langszij te kunnen komen. Helaas lukte dit niet. Eindstand 1-2.

Als collectief hebben we goed gespeeld. Team en speelsters worden wekelijks beter.

30 Oktober V.V.Heerenveen VR1 thuis.