Waskemeer 2 doet goede zaken tegen Drachtster boys

Waskemeer 2 doet goede zaken tegen Drachtster boys Onder prima weersomstandigheden en met de vrolijke klanken van Johnny de Vries op de achtergrond deed vv Waskemeer 2 afgelopen zaterdag uitstekende zaken. In een meer spannend dan goed duel werd het jonge Drachtster Boys 4 met 4-3 verslagen. Beide teams stonden vooraf op 18 punten uit 16 wedstrijden en moeten beide nog een aantal punten vergaren om volgend jaar in dezelfde klasse uit te mogen komen. Coach Stuiver koos deze zaterdag voor een 4-3-3 formatie waarbij hij Visser, Eringa en Hofstee deze week buiten de basis elf liet, een misrekening zo zou later blijken. De bezoekende vereniging startte voortvarend aan de wedstrijd en maakte met veel positiewisselingen en lopende mensen het de groenhemden enorm lastig in de openingsfase. Toch kwamen de Waskemeerders op voorsprong na een afgemeten pass vanuit de verdedigingslinie was het good-old Herbert Golsteijn die het werk van Halbe Jan de Boer uitstekend afmaakte en de uit zijn doel komende goalie wist te verschalken. Dit doelpunt gaf de thuisploeg een boost en even later verdubbelden de mannen van coach Stuiver de voorsprong. Op aangeven van Johan Keuning was het Seijo van der Veen die het speeltuig achter de doelman werkte. Een rommelige situatie voor de eigen goal zorgde helaas voor een tegendoelpunt, waarmee er met een 2-1 stand op het bord een lekker bakje thee kon worden gedronken. Ondanks de voorsprong besloot Stuiver de formatie om te gooien en met de vertrouwde 4-4-2 verder te gaan. Age Visser loste Jenno de Boer af in het hart van de verdediging en Roelof Freerk Eringa nam de plaats in van Johan Keuning, die 1 assist deze middag wel voldoende leek voor de 3 punten. Paul Hofstee deelde nog even mede liever niet binnen de lijnen te komen anders dan om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Alle goede plannen ten spijt, direct na de hervatting scoorde Drachtster Boys de gelijkmaker. De 2-2 was een domper en deed de wedstrijd weinig goeds. De Boys probeerden en voorsprong te forceren waarbij het voor Waskemeer vooral tegenhouden geblazen was. Een kwartier voor tijd verliet een moegestreden Golsteijn de grasmat om plaats te maken voor Paul Hofstee. De wedstrijd kabbelde voort en de eindstand leek al op het bord te staan totdat wederom Seijo van der Veen in een overvol strafschopgebied het leer voor de voeten kreeg en het net voor de tweede keer deze middag kon laten bollen. Een sensatie in de maak! Een handig versierde vrije trap voor de Drachtsters maakte echter een eind aan de euforische gevoelens bij de groen-zwarte equipe. Via de hand van Jesse van Vilsteren, de lat, wederom de hand van Jesse van Vilsteren en uiteindelijk een been van de opponent werd vlak voor de tijd de 3-3 binnen gewerkt. Ondanks hevige protesten richting leidsman Beijert, wees deze gedecideerd richting de middenstip. Een puntendeling leek aanstaande. Maar het was natuurlijk Paul Hofstee die daar anders over dacht. In extremis wachtte de bespelers van sportpark ’t Ald Leger nog een vrije trap. Deze werd naar eigen zeggen scherp aangesneden door een verder onzichtbare Bart Roijinga. En natuurlijk was het Hofstee die deze bal op waarde wist te schatten en het doelpunt en daarmee ook de drie punten opeiste. Een belangrijke overwinning voor vv Waskemeer 2 waarmee een grote stap is gezet richting lijfsbehoud. Komende zaterdag word er een bezoek gebracht aan koploper VEV’67 4, een pittige tegenstander. Desondanks liggen er voldoende mogelijkheden om ook deze tegenstander de 3 punten af te nemen en in de slotfase van de competitie een aantal plekken te stijgen. Scoreverloop: 1-0 Herbert Golsteijn 2-0 Seijo van der Veen 2-1 onbekende speler 2-2 onbekende speler 3-2 Seijo van der Veen 3-3 onbekende speler 4-3 Paul Hofstee (?) Foto's gemaakt door Nelleke Wouters.
1 VEV'67 4 22 51
2 ONR 2 22 46