Waskemeer - Boerakker (vooruitblik)

Waskemeer - Boerakker (vooruitblik) Op sportpark ’t Ald Leger vindt vanavond (17 augustus 2016) de oefenwedstrijd Waskemeer 1 – Boerakker 1 plaats. Bij de naam Boerakker, denken velen aan de spannende confrontaties jaren geleden in 6e klasse, waarbij beide teams vaak aan elkaar gewaagd waren. Dit was ook het geval tijdens de laatste ontmoeting in 2011. Boerakker wist met 2-3 van Waskemeer in de beker te winnen. Meest memorabele herinnering zal voor menig één de nacompetitiewedstrijd op sportpark Oomkegast in het seizoen 2006/2007 zijn. In een knotsgek duel promoveerden de groenhemden dankzij een 2-2 gelijkspel. Ondanks dat beide verenigingen zich in sportief opzicht goed hebben doorontwikkeld, zijn de kaarten 10 jaar later enigszins anders geschut. Vorig jaar debuteerde Boerakker in de 4e klasse en wist, onder meer dankzij 32 doelpunten van Joey Hummel, gelijk door te stomen naar de derde klasse, waarin het samen met de nieuwe trainer, Jelke Nijboer, voorheen trainer van o.a. Drachten, Oerterp en Hardegarijp, in een mooie competitie de strijd zal aangaan met teams als ONR, Veenhuizen en Marum. Waskemeer wist vorig jaar de eerste periode in de 4e klasse D te pakken, maar verspeelde in het tweede gedeelte van het seizoen al haar kansen op een plaatsje in de derde klasse, waar het graag in uitkomen wil. Met versterkingen in de selectie van o.a. Tim Haven (ODV), Herman Rozema (Drachtster Boys) en Daniel Postema (Velocitas), zal het dit jaar opnieuw pogen te strijden voor promotie naar de 3e klasse. Gezien het voornoemde, beloofd het vanavond dan ook een mooi meetmoment voor de thuisploeg te worden om te kijken waar het staat. Aftrap van het oefenduel vindt vanavond om 20:00 uur plaats.