Waskemeer en Haulerwijk spreken zich gezamenlijk uit tegen onvriendelijkheden

Onlangs hebben de besturen van de voetbalverenigingen Haulerwijk en Waskemeer bij elkaar gezeten. Aanleiding voor dit samenzijn was de gestaakte (eerste) competitiewedstrijd tussen beide teams en de nasleep die dit teleurstellende treffen met zich mee bracht. Over de kern waren beide besturen het snel eens en dat is dat elke vorm van grensoverschrijdend gedrag ten zeerste wordt afgekeurd. Beide besturen werden tijdens de eerste competitiewedstrijd dan ook zeer negatief verrast door het gedrag van meerdere spelers en betrokkenen.

Zowel het bestuur van Haulerwijk als Waskemeer wil graag een dringend beroep doen op de spelers en andere betrokkenen van beide verenigingen om zich ook in onze derby's op een respectabele manier te gedragen. De derby's werden altijd gekenmerkt door de grote publieke belangstelling, het enorme fanatisme en strijd maar ook zeker door de vriendschappelijke sfeer die er na een felle strijd na afloop meteen weer aanwezig was. Juist dat maakt de derby tussen Haulerwijk en Waskemeer extra speciaal. Na de derby's ontstond er altijd spontaan een feest waar beide verenigingen vertegenwoordigd waren.

We hopen in de toekomst op een voortzetting van die fantastische derby's en hopen dat beide verenigingen laten zien dat het een eenmalige vervelende uitzondering, en daarmee een incident, is geweest. We hopen dat we met z'n allen op Paasmaandag weer het goede voorbeeld kunnen geven.

De besturen van sv Haulerwijk en vv Waskemeer