Waskemeer hard onderuit in Hoogeveen

Waskemeer hard onderuit in Hoogeveen Waskemeer is bij haar rentree in de vierde klasse tegen een grote nederlaag aangelopen. In Hoogeveen werd het 6-1 voor de thuisclub. Doelpuntenmaker aan de zijde van de gasten was Herbert Golsteijn. Bij aanvang van leek het geenszins dat de groenzwarten met lege handen huiswaarts zouden keren. Het combineerde veel makkelijker dan de thuisclub en ook de eerste kansen waren dan ook voor de gasten. Hoogeveen, met Guido ten Cate in de geledingen die afgelopen seizoen overkwam uit de Hoofdklasse, was Hoogeveen vanaf het begin gevaarlijk uit de counter. In deze situaties werden de snelle buitenspelers bediend door Ten Cate of Hendrik Everts. Door onoplettendheid van keeper Bouma wist Hoogeveen uit een van de counters tegen de verhouding in op voorsprong te komen. Waskemeer bleef goed voeteballen maar goede kansen waren niet besteed aan Golsteyn en Bindert Poelstra. Op slag van rust wist Hoogeveen wel één van haar spaarzame kansen te benutten en wisten de gasten dat het de tweede helft vol aan de bak moest om een overwinning van Hoogeveen te voorkomen. De kansen op een aansluitingstreffer waren er. Nadat Bouwe Veenstra alleen voor de keeper in het zijnet schoot, wist Romar Elsinga voor een leeg doel niet de bal tegen de touwen te krijgen. De rampspoed was compleet toen de matig leidende arbiter een vlagsignaal van grensrechter Akker negeerde en Ten Cate vanuit buitenspelpositie Hoogeveen op een beslissende 3-0 voorsprong bracht. Wederom een fout van keeper Bouma leidde een grote nederlaag in. Na een vijfde treffer van de gastheren wist Gosteyn met een fraaie treffer iets terug te doen. In de blessuretijd was het slotakkoord voor Hoogeveen dat de gasten gedesillusioneerd zag afdruipen.