Saturday 20 May 2023 10:30
Sportpark De Holten

Waskemeer JO8 wint doelpuntrijk duel

Waskemeer JO8 wint doelpuntrijk duel Waarschijnlijk in verband met Oerrock was de wedstrijd naar een later tijdstip gezet. Gelukkig waren alle spelers topfit en konden de invallende coaches maar uitkiezen wie er mochten beginnen. Helaas kon de scheidsrechter van dienst het net niet op tijd halen maar gelukkig bleek de coach van Marum ook over uitstekende fluitcapaciteiten te beschikken. Al vroeg in de wedstrijd koos Waskemeer de aanval en overblufte de Marumse defensie hiermee. De laatste verdedigers van Marum waren nog bezig met het tellen van de kunstgrassprieten toen Joas al de 0-1 wist binnen te werken. Ook de tegenstander beschikte over enkele gevaarlijke voorhoedespelers en zo ontpopte zich een spannende eerste fase van de wedstrijd. Gelukkig was het Waskemeer die scherper was in de afronding en zo konden we met een voorsprong van maar liefst 4-8 de ranja verorberen. Na een kort maar duidelijk betoog van het kersverse coaching team (Alfred, Ate en Johan) verschenen de Waskemeerders al snel weer op het veld om de klus te klaren. Hoe anders was dit bij Marum, waar de rust duidelijk werd gebruikt om de geheimtaal nog eens goed met elkaar af te stemmen. In de eerste helft viel al op dat er meermaals “honing!” geschreeuwd vanaf de zijkant, iets wat bij de gehele supportsgroep van Waskemeer vraagtekens opriep. Om toch wat tegenwicht te geven aan dit tafereel klonk er vanaf de kant van Waskemeer 2e helft enkele malen “ruggegraat!”. Ook hiervan weten we top aan het moment van dit schrijven nog niet wat er mee aangegeven kan worden. De 2e helft begon en ging eigenlijk op exact dezelfde wijze verder dan de 1e. Tussen de vele doelpunten van Joas zaten ook enkele prachtige treffers van Matz en Jurre. Alle spelers haalden een ruime voldoende deze ochtend, ondanks de toch zware omstandigheden in de hete zon. Op het middenveld waren Samuel en Jorrit heer en meester, en achterin hielden Janyk en Hidde de tegenstanders flink tegen. Julian sloeg een paar ballen schitterend uit het doel, ook al was hij één keer bijna te laat toen hij bij een doelpoging van Marum nog uit de linker bovenhoek van het doel moest klimmen. De wedstrijd eindigde in een niet te voorspellen 5-11, de vele meegereisde supporters hebben kunnen genieten. Na de gewonnen penalty serie was er tijd om na te praten onder het genot van een welverdiende zak snoep. Hierin werd toch ook nog duidelijk dat er met “honing” aangegeven wordt dat men kort moet dekken in de verdediging. Eigenlijk ook nog wel goed te begrijpen. Volgende week wacht de laatste wedstrijd van het seizoen alweer tegen de messentrekkers uit Harkema. Het zal een lastige partij worden, maar in de huidige vorm vraag ik mij af wie dit Waskemeer tegen kan houden.
18/03 Waskemeer JO8-1 Read Swart JO8-1 3 - 10
Competitie uitslagen