Waskemeer kijkt uit naar competitiestart

Het competitieprogramma had niet beter gekund: Na de lange periode van onderbreking thuis starten tegen aardsrivaal SV Haulerwijk. Naar verwachting zullen op 20 september a.s. de coronamaatregelen worden versoepeld en kan er na de wedstrijd gevierd worden dat alles weer nagenoeg normaal is. “Dat is niet het enige wat we dan vieren, want volgens mij zijn 3 punten tegen sv Haulerwijk echt prima haalbaar”, zo geeft spelverdeler Dennis Hardebol aan. “Maar het is natuurlijk wel zo dat de lokaal zeer populair zanger Johnny het feest compleet maakt, want we hebben zeker ook in Waskemeer het feest na afloop met live muziek gemist. Het gaat een gigantisch feest worden”, aldus Dennis.

Bestuurslid technische zaken Sietze Keuning weet dat van buurman Haulerwijk winnen niet zo makkelijk zal gaan. “Nee, zeker niet. Sterker nog, het is in competitieverband in de historie van de club nog nooit gelukt om van Haulerwijk te winnen, dus het zou zelfs een primeur zijn. Ik heb in mijn tijd als speler het een paar keer mogen proberen, maar helaas zonder resultaat”.

Assistent-trainer Theo Meijerhof is zoals we dat van hem gewend zijn ook terughoudend met zijn voorspelling. “Oei, daar vraag je mij wat. Wij kennen een enigszins moeizame voorbereiding, maar wij (ook hoofdtrainer Wander Balkema) zien wel duidelijk een stijgende lijn. Het wordt een race tegen de klok om op tijd klaar te zijn voor deze confrontatie”. “Om heel eerlijk te zijn had ik Haulerwijk liever wat later in het seizoen gehad, maar natuurlijk is dit voor ons iets om naar uit te kijken en naar toe te werken want het moge duidelijk zijn dat dit een wedstrijd is die in Waskemeer ongelofelijk leeft. Het is de enige echte derby. Streekwedstrijden tegen bijvoorbeeld ODV waren vooral vervelend om te spelen. Tegen Haulerwijk is de rivaliteit nog heel veel groter, maar het is een prachtige wedstrijd om te spelen”, aldus Theo Meijerhof. “Als je echt een antwoord wilt hebben, dan schat ik uiteindelijk in dat wij als winnaar uit de strijd zullen komen. Alleen al op basis van hoe de jongens al ongelofelijk met deze wedstrijd bezig zijn. Vul dus maar een 1 in”, zo besluit Meijerhof dapper.