Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
di. 21 mei 2024 19:30
Sportpark De Griene Greide
(Mirthe de Vegt)
(Hylkje Terpstra)
Naomi Beijert
Hylkje Terpstra
(Marit Groot)
(Mirthe de Vegt)

Waskemeer vr1 wint vol overtuiging van Ureterp vr2

Waskemeer vr1 wint vol overtuiging van Ureterp vr2 Afgelopen dinsdagavond speelden Ureterp VR2 en VV Waskemeer VR1 tegen elkaar in Ureterp. Voor Waskemeer was het een belangrijke wedstrijd, aangezien ze in de afgelopen twee wedstrijden niet wisten te winnen. De wedstrijd tegen Ureterp in een inhaalwedstrijd van eerder dit seizoen. De dames moeten nog meerdere wedstrijden inhalen vanwege eerdere afgelastingen, wat de teller voor deze competitie nog op 3 wedstrijden brengt voordat de voetbalschoenen de kast in mogen. Ondanks het drukkende weer en de krappe selectie (bij aanvang van de warming up telde deze 10 man) hadden de dames er zin in! (soort van) Net als in de wedstrijd tegen ODV, begon Waskemeer ook deze keer met 11 speelsters aan de aftrap. De dames kwamen direct scherp uit de
"Ik fiel mie altiid krekt san ko die dan wer de wei ien mei an it begjin van de lente"
Hylkje
startblokken en veroverden al snel de bal van Ureterp. Helaas moest de wedstrijd na nog geen vijf minuten onderbroken worden vanwege een blessure van een speelster van Ureterp. We wensen haar natuurlijk veel beterschap en een voorspoedig herstel van haar enkelblessure. VV Waskemeer zette na deze onderbreking de aanval voort en creƫerde meerdere kansen. Uiteindelijk brak Marit de ban en scoorde op aangeven van Mirthe het eerste doelpunt, waardoor Waskemeer op voorsprong kwam. De dames bleven druk zetten en wisten opnieuw door de verdediging van Ureterp heen te spelen. Een aantal mooie kansen van Myrthe T, Naomi en Hylkje bleven onbenut of werden knap gered door de doelvrouw van Ureterp. Ondanks deze sterke prestaties van de keepster viel voor rust ook de 0-2 in het voordeel van de groenhemden, opnieuw gescoord door Marit. De boodschap vanuit de rust was duidelijk; iedereen moet er 100% voor gaan. Eigen spel blijven spelen en op deze manier de tegenstander op het verkeerde been zetten en er op tikkende wijze om en doorheen zien te komen. Na goed uitgevoerde druk op de achterhoede van Ureterp, kon spits Naomi de voorsprong verder uitbouwen naar 0-3. Een verre uittrap van keepster Natasja, gevolgd door een mooie voorzet van Marit, stelde Hylkje in staat om de 4-0 op het scorebord te zetten. Het slotakkoord was opnieuw voor Marit, die uit een corner de bal voor haar voeten kreeg en deze beheerst in het net wist te werken. Hiermee bracht zij de eindstand op 0-5 in het voordeel van VV Waskemeer VR1. De geplande wedstrijd van komende zaterdag tegen De Knipe kan helaas geen doorgang vinden vanwege te veel blessures bij De Knipe. Zij zijn niet in staat om de wedstrijd te spelen. In plaats daarvan zullen de dames van Waskemeer trainen met de bekerfinale in het vooruitzicht. Ze zetten alles op alles om deze belangrijke wedstrijd te winnen. Op zaterdag 1 juni is het zover: de bekerfinale! We hopen jullie om 16:45 uur te zien op sportpark V.V. d' Olde Veste in Steenwijk om de dames van VV Waskemeer VR1 aan te moedigen. Tot dan!
01/06 DESZ VR1 Waskemeer VR1 6 - 0
04/05 Waskemeer VR1 Leeuwarder Zwaluwen VR2 3 - 0