Waskemeer wint in 2e competitiewedstrijd van SVBO

Waskemeer wint in 2e competitiewedstrijd van SVBO Waskemeer heeft afgelopen zaterdag de eerste overwinning van het seizoen behaald. Aan de hand van uitblinker Jurrien Hummel wisten de groenzwarten met 4-2 te winnen. In het centrum van de verdediging nam Douwe van der Mei de plaats in van de geblesseerde Mark Veldman, terwijl Jan de Groot in de basis begon als rechtermiddenvelder. Waskemeer was vanaf het eerste fluit signaal de bovenliggende partij. Ondanks dat de thuisclub slordig was in de passing waren de groenhemden het meest dreigend. De eerste kans was meteen raak. Hummel wist een lange bal met een subtiele voetbeweging te promoveren tot een doelpunt. Kort daarop leek dezelfde Hummel ook de 2-0 op het scorebord te zetten, maar deze goal werd ten onrechte afgekeurd wegens buitenspel. Rechteraanvallen Herbert Golsteijn kreeg een paar minuten later een grote kans de score te verdubbelen toen hij alleen op de keeper afkwam. Golsteijn schoot de bal hard in de korte hoek, maar de keeper redde bekwaam. Uit een corner leek Golsteijn alsnog de score te verdubbelen, maar zijn inzet verdween net over het doel. Tussen de bedrijven door raakte Hummel uit een vrije trap op 25 meter afstand hard de lat. SVBO kon hier niets tegenover zetten en leek tevreden te zijn met de minimale achterstand bij rust. Diep in de blessuretijd van de eerste helft werd het toch nog 2-0 toen Hummel een doorgekopte bal van Golsteijn zeer bewaam tegen de touwen werkte. Meteen na rust leek de wedstrijd beslist. Aanvoerder en centrale middenvelder Bindert Poelstra liet met een schot uit de tweede lijn de keeper van SVBO kansloos. Niet veel later was Roy Kemna dicht bij zijn eerste competitietreffer in het shirt van Waskemeer. Op een voorzet van Hummel kwam Kemna een teenlengte tekort om de bal over de doellijn te glijden. Een kwartier voor tijd bracht Noel den Heijer de spanning een klein beetje terug in de wedstrijd toen deze uit een moeilijke hoek fantastisch raak schoot. Het was echter Hummel die in dezelfde minuut de marge van drie weer herstelde. In de blessuretijd schoot Arjan Grummel een fraaie trap fantastisch in de bovenhoek en leek SVBO de aansluitingstreffer nog te gaan maken. Het slotakkoord was echter voor Waskemeer. Kemna werd neergehaald in het strafschopgebied, waarna Hummel mocht aanleggen vanaf 11 meter. Hummel liet echter de kans op zijn vierde treffer van de middag liggen, maar desalniettemin bleven de punten in Waskemeer.