Wedstrijdoverzicht jeugd 16 oktober

Aangezien dit speelweekend door de KNVB is gekenmerkt als een inhaal- en bekerweekend stonden er weinig wedstrijden op het programma. Desondanks kwamen toch enkele teams in actie. Hieronder een korte terugblik.

Zoals gebruikelijk hebben de kabouters het weekend afgetrapt op de vrijdagmiddag. Onder een stralende najaarszon werkte een groep van 10 kabouters zich in het zweet op sportpark ’t Ald Leger. Op het programma stond ditmaal een tikspelletje als warming-up, een estafetteloop en een hindernissenbaan bestaande uit een slalomparcour en de kabouterrups. Vol energie en enthousiasme hebben de spelers de oefeningen uitgevoerd. De training werd afgesloten met een partijvorm, waarna een ieder met een moe maar voldaan gevoel huiswaarts keerde om te genieten van het weekend!

Vervolgens werd het stokje op de vrijdag overgenomen door de JO11. Zij speelden een oefenwedstrijd tegen Haulerwijk. De gasten uit het buurdorp spelen een klasse hoger dan de groenhemden waardoor het team van Johan Keuning en Tseard Haites wist dat ze een zware wedstrijd te wachten stond. Onder leiding van scheidsrechter Remco Melles werd de wedstrijd in gang gezet op een verlicht sportpark ’t Ald Leger. Haulerwijk kwam hierbij zoals verwacht sterk voor de dag en wist in de eerste tien minuten van de wedstrijd uit te lopen naar een 0-2 voorsprong. Ook de JO11 wist enkele kansen te krijgen. Uit één van deze kansen wist Jorrin de aansluitingstreffer te maken. Zijn afstandsschot was de keeper te machtig. Hierna was het Haulerwijk wat weer van zich liet horen en uiteindelijk werd met een 1-4 ruststand de kleedkamer opgezocht. Na de pauze kwamen de groenhemden beter voor de dag en was hierbij een groot gedeelte van de tweede helft gelijkwaardig aan Haulerwijk. Een fraaie solo van Mylan had een beter lot verdiend maar eindigde in de handen van de keeper en ook schoten van Marc, Sanne en Joas waren een prooi voor de doelman. Captain Nelson zette als laatste man zijn teamgenoten op de juiste plek maar kon niet voorkomen dat Haulerwijk in de tweede helft nog tweemaal tot scoren kwam. Hierdoor gingen de drie punten verdiend mee over de Compagnonsweg naar Haulerwijk. De JO11 kan terugkijken op een leerzame wedstrijd die voldoende aanknopingspunten biedt om de herstart van de competitie na de herfstvakantie met vertrouwen tegemoet te gaan.

Op de zaterdag kwam er maar één jeugdteam in actie. De JO15 trad voor de beker aan in en tegen Oosterwolde. De groenhemden van coaches Jerre Wagenaar en Sander Visser wisten op voorhand dat ze hun borst konden natmaken. De thuisploeg is namelijk actief in de eerste klasse en komt daarmee een klasse hoger uit dan de JO15. In deze competitie draait Oosterwolde als een tierelier want na drie gespeelde wedstrijden heeft het team nog de volle buit weten te pakken met indrukwekkende doelcijfers van 25 doelpunten voor en slechts 2 tegen. De groenhemden waren dus gewaarschuwd. Op sportpark Oostenburg bleek Oosterwolde inderdaad het betere van het spel te hebben. De JO15 moest zich met name toeleggen op verdedigen en probeerde met enkele flitsende counters gevaarlijk te worden. Oosterwolde was helaas net te sterk en wist de wedstrijd verdiend winnend af te sluiten met 3-1. Doelpunt aan Waskemeerse zijde kwam op naam van Storm. Het team kan met opgegeven hoofd terugkijken op de wedstrijd en kan zich nu volledig focussen op de competitie.

Onderstaande foto’s geven een impressie van de kaboutertraining en de wedstrijd van de JO11.