Wedstrijdoverzicht jeugd 19 maart

Een zonovergoten sportpark ’t Ald Leger vormde dit weekend het stralende decor voor onze jeugdteams. Alle jeugdteams kwamen namelijk in actie in eigen huis! Voor de JO11, JO13, JO15 en JO19 stonden wedstrijden op het programma terwijl de JO8 en de kabouters een training afwerkten. Kortom het was zaterdag goed vertoeven op het sportpark met een bomvol programma waarbij de toeschouwers goed aan hun trekken kwamen. Hieronder een overzicht van de behaalde resultaten.

De ochtend werd afgetrapt door de manschappen van de JO15. Het team van Sander Visser en Jerre Wagenaar kwam in actie tegen Westerkwartier. Na het eerste fluitsignaal schoten de groenhemden uit de startblokken want binnen een minuut lag de bal al in het netje. Na een onreglementaire actie in het strafschopgebied van Westerkwartier werd door scheidsrechter Egbert Beijert resoluut een strafschop toegekend die door Patrick beheerst werd binnengeschoten. In het vervolg van de eerste helft waren de kansen aan beide zijden spaarzaam. Beide kampen kregen enkele mogelijkheden via afstandsschoten, maar gescoord werd in het eerste bedrijf niet meer. Na de pauze lag het initiatief bij Waskemeer en was Westerkwartier aan het afwachten en loeren op de counter. Uit één van deze counters werd Nanning verslagen, maar doordat Jelmer Nick daar vanuit Waskemeerse zijde een doelpunt tegenover stelde werd een krappe maar verdiende 2-1 zege over de eindstreep getrokken. Volgende week mogen de groenhemden hun geluk beproeven in Leek: om 11:15 gaat de bal rollen op sportpark Oostindie tegen VEV'67.

Onder leiding van scheidsrechter Jelmer Nick v/d Vosse speelde de JO13 tegen Mildam. De man- en vrouwschappen van coaches Harry v/d Veen en Tomar Peeters verloren vorig weekend ietwat geflatteerd met 4-0 van kampioenskandidaat VWC. Het spel was echter goed en in de wetenschap dat Mildam vorige week met ruime cijfers klop kreeg van Udiros begonnen de groenhemden gretig en geconcentreerd aan de wedstrijd. Dit betaalde zich direct uit in de wedstrijd, want de gasten werden vanaf de eerste minuut teruggedrongen op eigen helft en poogden een defensief blok op te stellen. De JO13 wist deze defensieve linie echter al snel te slechten en met fraaie acties en uitstekend positiespel werden de doelpunten aaneen geregen. Hierdoor gingen beide teams met een 6-0 tussenstand aan de ranja. Wie had gedacht dat de doelpuntenhonger aan Waskemeerse zijde hiermee gestild was kwam bedrogen uit, want in het tweede bedrijf gingen de groenhemden rustig verder met waar ze in de eerste helft aan begonnen waren: doelpunten maken. De treffers vielen als rijpe appelen van de boom en uiteindelijk werd maar liefst een 15-0 eindstand op het scorebord gezet. Een uitstekende teamprestatie die laat zien dat de JO13 voetbalmachine na een moeizame eerste seizoenshelft nu echt goed op stoom is! Aankomend weekend hoopt het team uiteraard deze lijn door te zetten tegen Oldeboorn. Om 8:45 vindt de aftrap plaats op sportpark t Ald Leger.

Voor de JO19 van coaches Halbe Jan de Boer en Tseard Haites stond dit weekend een wedstrijd tegen Gorecht uit het Groningse Haren op het programma. Deze wedstrijd bood de groenhemden de kans om de zure nasmaak van vorige week weg te spoelen toen in Oostwold na een 1-3 tussenstand onnodig alsnog met 4-3 verloren werd. De JO19 begon onder leiding van scheidsrechter Karst Akker goed aan de wedstrijd en het was Aren die het veldoverwicht in doelpunten wist uit te drukken. Egbert speelde Aren in op de rand van de zestienmeter waarna Aren zich knap vrijspeelde om vervolgens doeltreffend uit te halen. Ook de 2-0 kwam van de voet van de rappe Aren, wat tevens de ruststand was. Na de rust vielen er meerdere kansen te noteren voor de groenhemden, maar de sluitpost van Gorecht wist zijn doel met enig kunst en vliegwerk schoon te houden. Doordat Gorecht hier in aanvallend opzicht weinig tegenover stelde werd in het tweede bedrijf niet meer gescoord waardoor de wedstrijd eindigde in een verdiende en degelijke overwinning voor de JO19. Volgende week staat een vroegertje op het programma. Onder de rook van de Waddenzee zal dan namelijk om 9:00 aangetreden worden in en tegen Anjum.

De JO11 speelde dit weekend een oefenwedstrijd tegen Trinitas uit Boijl als opmaak naar de start van de vierde competitiefase van volgende week. Onder leiding van scheidsrechter Willem Hut werd een goede eerste helft gespeeld, waarin de groenhemden van Johan Keuning ietwat ongelukkig een tegendoelpunt kregen en hierdoor met een 0-1 tussenstand de kleedkamers ingingen voor de rust. In het tweede bedrijf was Trinitas net wat scherper en wisten de gasten tweemaal tot scoren te komen. Jorrin wist de eer voor zijn team te redden met een fraaie pegel. In eerste instantie belandde zijn schot nog op de lat maar de rebound werd door hem met een vlammend schot in de kruising tot doelpunt gepromoveerd. Volgende week speelt de JO11 haar eerste wedstrijd van de vierde competitiefase. In Drachten wordt dan om 10:00 gespeeld tegen ONB.

Tot slot stonden voor de kabouters en de JO8 trainingen op het programma. Een tiental kabouters werkte zich op de vrijdagmiddag in het zweet met diverse oefeningen en op de zaterdag was het de beurt aan de JO8 om onder leiding van coach Kim Groot te werken aan hun voetbalskills. Onder uitstekende omstandigheden werden de oefeningen afgewerkt waarna een ieder met een moe maar voldaan huiswaarts keerde.

Onderstaande foto’s geven een impressie van het afgelopen weekend van alle jeugdteams op een stralend sportpark ’t Ald Leger.