Wedstrijdoverzicht jeugd 2 april

In het eerste speelweekend van april kwamen vier jeugdteams in actie. Voor de JO8 en JO11 stond een thuiswedstrijd op het programma terwijl de JO7 en JO13 afreisden naar respectievelijk Groningen en Oldeboorn. De JO15 en JO19 hadden een weekend vrijaf. Lees hieronder hoe onze jeugdteams het er dit weekend vanaf gebracht hebben.

We trappen het rondje langs de velden af met de JO8. Voor het team van coach Mirthe de Vegt stond een streekderby op het programma! Buurman ODV uit Wijnjewoude bracht namelijk een bezoek aan sportpark ’t Ald Leger. Deze tegenstander vormde voor de JO8 geen onbekende, want in competitieverband werd dit jaar in de derde competitiefase ook al aangetreden tegen de Wijnjewoudsters. Begin maart was ODV toen duidelijk de sterkste op sportpark ’t Ald Leger met een 2-10 overwinning als eindresultaat. Ditmaal waren de krachtsverhoudingen echter een stuk gelijkwaardiger. De groenhemden lieten zien dat ze de afgelopen tijd hard hebben getraind en brachten hetgeen op de trainingen is bijgebracht dit weekend in de praktijk. Met fraaie aanvallen en flitsende combinaties werd het publiek getrakteerd op een prachtig voetbalspektakel! Aan het einde van het eerste bedrijf stond er een 2-1 tussenstand op het scorebord in het voordeel van de JO8. Na de ranja was het stuivertje wisselen tussen beide teams. Hierbij vielen doelpunten aan beide kanten en uiteindelijk was de tussenstand met nog een minuut te spelen 4-4. Waar bijna iedereen zich inmiddels had verzoend met een gelijkspel was het Tycho die daar geen genoegen mee nam. Met een uitstekende verdedigende actie wist hij een aanval van ODV in de Waskemeerse doelmond onschadelijk te maken waarna hij aan een solo begon. Hierbij wist hij enkele ODV spelers van zich af te schudden waarna hij met een kanonskogel de bal tegen de touwen knalde. Uiteraard resulteerde dit in blije gezichten zowel op als naast het veld, want dit betekende dat de JO8 een zwaarbevochten 5-4 zege over de streep wist te trekken! Een uitstekend resultaat waarmee de JO8 de 4-3 zege op De Sweach van vorige week een goed vervolg heeft weten te geven. Volgende week gaan de spelers voor ‘drie op een rij’. Hierbij zal gespeeld worden tegen vv Drachten.

Voor de JO7 stond een trip naar Groningen op de planning. Op een koud sportpark Corpus den Hoorn werd namelijk aangetreden voor een toernooi op de velden van GRC Groningen, waarbij achtereenvolgens gespeeld werd tegen thuisploeg GRC, Roden en Zuidhorn. Na de vuurdoop van vorige week in Roden was het nu dus tijd voor het tweede toernooi! De groenhemden begonnen uitstekend aan de wedstrijd tegen GRC, waarbij een vlammend schot van Jorrit op de paal uiteen spatte. In de tegenstoot wist GRC wel tot scoren te komen waardoor de spelers in de achtervolging moesten. GRC wist optimaal gebruik te maken van de ruimte die hierbij ontstond en kwam twee keer tot scoren. In de tweede wedstrijd tegen Roden waren de Drenthenaren net een slagje beter. Tijdens deze wedstrijd volgde wel het hoogtepunt van de dag, want de eerste treffer van de JO7 werd een feit. Een uitstekend afstandsschot van Jorrit belandde namelijk tegen de touwen waarmee hij zichzelf hoogstpersoonlijk tot topscoorder van de JO7 kroonde! In de slotwedstrijd tegen Zuidhorn bleek dat de voorgaande wedstrijden in de benen waren gaan zitten, waardoor Zuidhorn aan het langste eind trok. Hierna was het tijd om snel de warmte van de kleedkamers op te zoeken en weer op temperatuur te komen. Volgende week staat het volgende toernooi op de planning. Dan zal in Zuidhorn gespeeld worden tegen de leeftijdsgenoten van Zuidhorn, GRC en Grijpskerk.

Onder leiding van coaches Johan Keuning en de nieuwbaken coach Herbert Golsteijn kwam de JO11 op sportpark ’t Ald Leger in actie tegen Houtigehage. Beide teams wisten vorige week een ruime zege te boeken dus het beloofde op voorhand een spannende wedstrijd te worden! Lees hieronder het wedstrijdverslag door de ogen van speler Nelson Keuning.

Terwijl we de warming up deden begon het te sneeuwen. We startten vol goede moed, omdat we vorige week gewonnen hadden.  Gelukkig stopte het snel met sneeuwen. De tegenstander, Houtigehage, begon goed aan de wedstrijd. Ze hadden een mooie aanval en scoorden. Helaas, we stonden 0-1 achter. Ondertussen brak de zon door in Waskemeer. Na een mooie voorzet van Isa scoorde Alies 1-1. Het ging gelijk op, daarna scoorde Houtigehage namelijk weer. Toen was het rust. We kregen ranja en toen gaf Johan ons een paar tips, die we natuurlijk niet online gaan zetten. Daarna scoorde Mylan de 2-2 en was het weer gelijk. Toen de tegenstander weer de 2-3. En vlak voor het einde scoorde Jorrin nog een perfecte mooie goal vanuit een corner. Het werd 3-3. Snel daarna probeerde Jorrin het nog eens. Die bal ging keihard op de paal. 3-3 was dus de eindstand. Nog even over onze nieuwe leider Herbert. Het was wel een mooi begin voor hem en we zijn superblij dat hij erbij is.

Tot slot speelde de JO13 in en tegen Oldeboorn. Dit duel stond vorige week ook op het programma, waarbij toen sportpark ’t Ald Leger het speeldecor vormde. Uiteindelijk viel toen na een spannende wedstrijd een 2-2 eindstand te noteren. Waar beide teams toen aan elkaar gewaagd waren wist Oldeboorn ditmaal het thuisvoordeel goed uit te nutten. De gastheer had het betere van het spel en wist uiteindelijk een verdiende 6-1 zege te boeken. De eretreffer aan Waskemeerse zijde kwam op naam van Jarna. Volgende week staat voor de JO13 een thuiswedstrijd tegen Udiros op het programma. De uitwedstrijd ging begin maart met 7-1 verloren, dus de groenhemden van Harry v/d Veen en Tomar Peeters hebben nog wat recht te zetten! De bal zal volgende week om 8:45 gaan rollen.

Onderstaande foto’s geven een sfeerimpressie van de wedstrijden van de JO7, JO8 en JO11.