Wedstrijdoverzicht jeugd 2 oktober

Onder een stralende najaarszon was er dit weekend weer volop actie op sportpark ’t Ald Leger. In het eerste speelweekend van oktober kwamen drie jeugdteams in actie en werkte de JO8 een training af. De wedstrijd die in eerste instantie stond ingepland voor de JO8 kon geen doorgang vinden doordat de tegenstander zich heeft teruggetrokken uit de competitie. Om het zaterdagse voetbalgevoel vast te houden, zaterdag is nu eenmaal voetbaldag, werkten de spelers onder leiding van coaches Kim Groot en Mirthe de Vegt een intensieve training af waarbij aandacht was voor zowel conditionele als technische aspecten. Het team werkt hiermee met vertrouwen toe naar de wedstrijd van volgende week, waarbij de streekderby tegen ODV op het programma staat!

Voor de JO11 stond een wedstrijd tegen Roden op het programma. De gasten uit het Drentse esdorp wisten in de eerste helft het spel van de groenhemden te ontregelen en kwamen binnen enkele minuten op voorsprong. Gedurende de eerste helft deed het team van Tseard Haites en Johan Keuning er alles aan om op gelijke hoogte te komen, maar gescoord werd er niet meer voor de rust. In de kleedkamer werden een aantal tactische punten besproken wat maakte dat de JO11 in de tweede helft compleet anders voor de dag kwam. Het team ging vol overgave op zoek naar doelpunten en binnen een tijdsbestek van enkele minuten werd de Drentse verdediging tweemaal geslecht door Jorrin. Nadat Mylan met een fraaie treffer de stand op 3-1 wist te brengen verloor Roden de hoop op een goed resultaat en waren de groenhemden heer en meester. Dit resulteerde in treffers van Tycho en Bernt, waarbij Marc en Sanne ook enkele goede kansen kregen. Het slotakkoord kwam op naam van Mylan, die na een uitstekende assist van Tycho de eindstand op 6-1 wist te bepalen. Al met al kunnen de groenhemden terugkijken op een fraaie wedstrijd waarbij het team in de tweede helft de rug wist te rechten en uit wist te lopen naar een verdiende overwinning. Dit biedt vertrouwen voor de wedstrijd van volgende week, waarbij in Drachten aangetreden zal worden tegen koploper ONB.

Gelijktijdig met de JO11 kwam ook de JO15 in actie. Op het tweede veld trad de ploeg van Sander Visser en Jerre Wagenaar aan tegen Jubbega. Voor de groenhemden was dit de eerste competitiewedstrijd na een succesvolle bekercampagne waarbij een plek in de volgende ronde werd bewerkstelligd. Jubbega kwam vorige week wel in actie in competitieverband en wist hierin overtuigend te winnen van Heerenveense Boys met 6-0. Waskemeer was dus op voorhand gewaarschuwd. In de eerste tien minuten van de wedstrijd wist de JO15 enkele goede kansen te creëren maar stond het vizier helaas niet op scherp. Ook Jubbega liet zich niet onbetuigd en wist na de sterke openingsfase vanuit Waskemeerse zijde de ban te breken en tot scoren te komen. De 0-1 tussenstand was tevens de ruststand. In de tweede helft probeerden de groenhemden er alles aan te doen om de gelijkmaker te produceren, maar het was Jubbega die juist de marge wist te verdubbelen. 0-2 was tevens de eindstand, waardoor de JO15 een ietwat onnodige nederlaag moest incasseren.

Tot slot trapte de JO13 om 11:00 af tegen Stanfries uit Appelscha. Dit team is voor Waskemeer geen onbekende want in de bekercompetitie werd ook reeds tegen de Appelschasters gespeeld. Op 18 september was Stanfries toen met 1-2 te sterk voor de ploeg van Harry v/d Veen, Tomar Peeters en Aren Greebe. De JO13 trok vorige week in een doelpuntrijke wedstrijd nipt aan het kortste eind in Haren tegen Gorecht met 5-4, maar het vertoonde spel gaf de burger de moed dat het team dit weekend de eerste zege van het seizoen zou gaan binnenslepen! Net als in de eerdere wedstrijd was het ook nu Stanfries die de score wist te openen. Lang konden de gasten hier echter niet van genieten want een schot van Aize werd onderweg van richting veranderd en belandde daardoor pardoes tegen de touwen. Een aantal minuten later zorgde een fraaie schuiver van Matthijs ervoor dat de JO13 op voorsprong kwam. Doordat Stanfries vlak voor de rust de gelijkmaker wist te maken gingen beide teams met een 2-2 tussenstand de kleedkamers in voor de pauze. Ook in de tweede helft waren de teams aan elkaar gewaagd. Het spel golfde op en neer en onder luidde aanmoedigingen vanaf de kant gingen de groenhemden op jacht naar de voorsprong. Sem was dichtbij maar zijn pegel raakte de paal. Gelukkig kwam de voorsprong er alsnog. Uit een corner was het Kai die als een duveltje uit een doosje opdook voor de goal en beheerst de bal tegen de touwen wist te werken. Stanfries begon hierna een slotoffensief en wist enkele malen gevaarlijk te worden, maar keeper Theo wist menig vijandig schot onschadelijk te maken. Vijf minuten voor tijd was het echter alsnog Stanfries die de gelijkmaker maakte en de stand op 3-3 zette. Waar menig toeschouwer zich hierna had verzoend met een gelijkspel namen de groenhemden hier geen genoegen mee. Met hun laatste krachten trok het team nog eenmaal ten strijde en zocht de aanval. De bal belandde hierbij bij Anyk. Met een kanonskogel vanaf 25 meter bracht ze haar teamgenoten en het thuispubliek in extase door voor de 4-3 aan te tekenen. Enkele tellen later floot scheidsrechter Djurre Jagersma voor het einde, waardoor de groenhemden een zwaarbevochten maar verdiende overwinning hebben weten te boeken! Het team kan trots zijn op het vertoonde spel en de getoonde veerkracht en het moge duidelijk zijn dat deze driepunter naar meer smaakt! Volgende week staat voor de JO13 de zware uitwedstrijd tegen SVZ uit Zeijen op het programma, maar als de ploeg hetzelfde spel op de mat kan leggen als afgelopen zaterdag liggen daar zeker kansen!

Onderstaande foto’s geven een impressie van afgelopen voetbalzaterdag.