Wedstrijdoverzicht jeugd 5 maart

Onder een stralende voorjaarszon konden alle jeugdteams dit weekend de wei in! Na twee vrije speelweekenden in verband met de voorjaarsvakantie konden onze jeugdspelers dus weer aan de bak. Hieronder een overzicht van de behaalde resultaten.

De JO8 nam het in eigen huis op tegen ODV uit buurdorp Wijnjewoude. De Wijnjewoudenaren vormen voor de groenhemden geen onbekende aangezien dit duel voor de winterstop ook al tweemaal op het programma stond. Destijds trok ODV aan het langste eind met overtuigende cijfers. Ook dit weekend was ODV de sterkste op sportpark ’t Ald Leger. Na de openingstreffer van de gasten wist Lotus de score nog gelijk te trekken door een fraaie solo op wilskracht en met enkele fraaie passeerbewegingen doeltreffend af te ronden. Voor de rust stelde ODV echter orde op zaken waardoor beide teams met een 1-5 ruststand de kleedkamer opzochten. Na de pauze liepen de Wijnjewoudenaren uit naar een 2-10 eindstand. De treffer in de tweede helft van Waskemeerse zijde kwam op naam van Samuel. Volgende week staat voor de groenhemden van coach Mirthe de Vegt wederom een thuiswedstrijd op het programma. Om 10:00 zal er dan afgetrapt worden tegen Oerterp.

Ook voor de JO15 stond er een thuiswedstrijd op het programma. De groenhemden van coaches Sander Visser en Jerre Wagenaar trapten op het vroege aanvangstijdstip van 8:45 af tegen ONR uit Roden. Na tien minuten spelen werd de ban gebroken door Hein. Met een fraaie schuiver bracht hij zijn team aan de leiding. Nadat enkele goede kansen onbenut gelaten werden was het uiteindelijk Yannick die een corner van Patrick beheerst met het hoofd in de verre hoek buiten het bereik van de keeper wist te plaatsen en de marge wist te verdubbelen. Met een 2-0 voorsprong voor Waskemeer gingen beide teams vervolgens aan de thee. Ook in het tweede bedrijf waren de groenhemden oppermachtig en werd eigenlijk geen kans weggegeven. Aan de overzijde daarentegen regende het kansen waarvan een drietal werden benut door Storm en ook Yannick deed met een treffer zijn duit in het zakje. Hierdoor stapten beide teams met een klinkende 6-0 eindstand in het voordeel van Waskemeer van het veld.

De JO11 mocht voor haar wedstrijd afreizen naar Zevenhuizen. Hieronder is een verslag terug te lezen van Alies en Sanne die dit weekend een dubbelfunctie hadden als speler en reporter.

Aangekomen gingen we naar de kleedkamer en we bespraken de posities. Iedereen kleed zich om en we gingen naar het veld en de wedstrijd begon. De eerste helft hadden we een doelpunt toen hadden we pauze en Diederik trakteerde met mentos. dat was lekker  en toen gingen we weer terug naar het veld en gingen verder. Nelson en Tycho zaten op wissel toen ging het slecht. We hadden 2 goals tegen toen scoorde wij en hun weer en toen stond het 3-2. Tijd voor  penalty’s toen bespraken we de wedstrijd en Johan was niet blij. Hij vond dat we beter konden dat was wel waar. Nelson deed het het best. Op naar huis en dat was onze wedstrijd.

Volgende week staat voor de JO11 een thuiswedstrijd op het programma: om 10:00 zal de bal gaan rollen tegen Marum.

De mannen van de JO19 speelden op sportpark ’t Ald Leger tegen Drachtster Boys. Onder leiding van Halbe Jan de Boer en Tseard Haites vlogen de groenhemden uit de startblokken. De rappe Aren wist op de brommer de verdediging in de luren te leggen en vervolgens beheerst af te ronden. Nadat enkele kansen onbenut gelaten werden kreeg de JO19 de hulp van de keeper van de Drachtsters. Hij schatte een corner van Yannick verkeerd in waardoor hij de bal in eigen doel verwerkte. De gasten lieten zich echter ook niet onbetuigd en knokten zich terug in de wedstrijd met twee treffers. Doordat Yannick echter ook tot scoren kwam werd een zwaarbevochten 3-2 overwinning over de streep getrokken en zorgde het eindsignaal van scheidsrechter Klaas van der Veen voor de nodige opluchting aan Waskemeerse zijde.

Tot slot speelde JO13 in Nieuwehorne tegen Udiros. De groenhemden van coaches Tomar Peeters en Harry van der Veen waren op voorhand gewaarschuwd. In de laatste wedstrijd van Udiros wisten de Niewehornsters namelijk met maar liefst 17-0 te winnen van Heerenveense Boys. Het was op voorhand dan ook duidelijk dat de JO13 een zware kluif te wachten stond. Na het eerste fluitsignaal om 10:30 wist de JO13 enigszins tegen de verhouding in op voorsprong te komen door een doelpunt van Jarna. Hierna stelde Udiros weer orde op zaken en wist het met name in de tweede helft uit te lopen naar een 7-1 overwinning. Ondanks de nederlaag kan de JO13 terugkijken op een goede wedstrijd waarin het gevochten heeft voor wat het waard was.

Onderstaande wedstrijdfoto’s geven een stralende impressie van de wedstrijden van de JO8, JO15 en JO19.