Wedstrijdoverzicht jeugd 9 april

Dit weekend kwamen er vijf jeugdteams in actie. De thuiswedstrijd van de JO13 tegen Udiros werd afgelast in verband met een sterfgeval binnen de vereniging uit Nieuwehorne, maar de overige teams konden wel de wei in. Hieronder een overzicht van de resultaten.

Voor de JO8 van coach Mirthe de Vegt stond een thuiswedstrijd op het programma tegen vv Drachten. De groenhemden draaien dit seizoen als een tierelier en hebben de twee tot dusver gespeelde wedstrijden tegen De Sweach en ODV in een driepunter weten om te zetten. Waar De Sweach twee weken geleden met 4-3 werd verslagen werd de streekderby tegen ODV een week geleden nipt met 5-4 gewonnen. Waar de afgelopen wedstrijden bol stonden van de spanning en de teams aan elkaar gewaagd waren was dit afgelopen weekend geenszins het geval. De Drachtsters waren niet bij machte om de aanvalsfurie van de groenhemden te stoppen en de ene na de andere treffer werd tegen de touwen geschoten. Uiteindelijk stokte de teller bij een klinkende 17-3 overwinning, waarmee de derde overwinning op een rij een feit is!

Net als de JO8 kwam ook de JO11 in eigen huis in actie tegen vv Drachten. Deze wedstrijd stond in november ook al op het programma. Destijds wist de JO11 op sportpark De Peppel in Drachten met 2-6 te winnen. Ook ditmaal was vv Drachten niet bij machte om de aanvalsdrift van de JO11 te stillen. In een eenzijdige wedstrijd werden de Drachtsters uiteindelijk met een overtuigende 11-4 overwinning huiswaarts gestuurd. Met deze driepunter is het team van coaches Johan Keuning en Herbert Golsteijn inmiddels opgeklommen tot de tweede plek op de ranglijst! Volgende week hebben de groenhemden een weekend vrijaf waarna de competitie op 23 april hervat zal gaan worden met een wedstrijd in Drachten tegen Drachtster Boys.

Voor de JO7 van coach Joost van Burgsteden stond dit weekend het derde toernooi op de planning. Na Roden en Groningen kon de TomTom ditmaal ingesteld worden op Zuidhorn, alwaar gespeeld werd tegen de leeftijdsgenoten van Grijpskerk, GRC Groningen en Zuidhorn. In de openingswedstrijd tegen Grijpskerk werd het doelpuntentotaal van de groenhemden verdubbeld want het was Samuel die met een fraaie uithaal de 1-0 op het scorebord wist te zetten. In het vervolg van de wedstrijd golfde het spel op en neer en wist Grijpskerk eenmaal tot scoren te komen. Verder vielen er aan beide kanten geen doelpunten te noteren waardoor 1-1 de logische eindstand was. Hiermee was het eerste punt voor de JO7 een feit! In de tweede wedstrijd bleek GRC Groningen net als vorige week een slagje beter en wisten de Groningers al snel op een 2-0 voorsprong te komen. Nadat Janyk de aansluitingstreffer wist te maken volgde een alles-of-niets offensief die uiteindelijk resulteerde in niets aangezien GRC de 3-1 tegen de touwen wist te schieten. Dit was tevens de eindstand. Hierna volgde de slotwedstrijd tegen thuisploeg Zuidhorn. Vorige week werd nog verloren van deze ploeg, maar ditmaal waren de rollen omgedraaid! Nadat enkele goede kansen aan beide zijden onbenut bleven was het Samuel die zijn ploeg op voorsprong wist te schieten! Zuidhorn probeerde er alles aan te doen om terug te komen in de wedstrijd, maar de groenhemden gaven geen krimp en wisten de zege over de streep te trekken! Hiermee kwam een einde aan een succesvol toernooi, waarbij de resultaten met een gelijkspel, een verliespartij en een overwinning eerlijk verdeeld waren. Aankomend paasweekend heeft de JO7 een weekje vrijaf, waarna het eerstvolgende toernooi op 23 april op de planning staat op het eigen sportpark ’t Ald Leger!

We vervolgen het rondje langs de velden bij de JO15. Het team van Sander Visser en Jerre Wagenaar kent een uitermate goed seizoen tot dusver. Met vijf overwinningen en een gelijkspel bezet het team namelijk de koppositie van de ranglijst! Dit weekend stond een wedstrijd in en tegen Oosterwolde op de planning. De groenhemden begonnen goed aan deze pittige uitwedstrijd en wisten via Storm de score te openen. Niet lang daarna deed de thuisploeg iets terug en werd de stand gelijk getrokken. De JO15 legde zich hier echter niet bij neer en wist met goed veldspel tot enkele uitgespeelde kansen te komen. Twee van deze kansen werden verzilverd door Matthijs waarmee de tussenstand op 1-3 kwam te staan. In het slot van de wedstrijd wist de thuisploeg een ietwat gemakkelijk gegeven penalty te benutten, waarna het nog even spannend werd. Gescoord werd er aan beide zijden echter niet meer waardoor een zwaarbevochten 2-3 overwinning over de streep getrokken werd! Volgende week mogen de spelers afreizen naar Assen, waar gespeeld zal worden tegen nummer vier LTC.

Tot slot kwam de JO19 in actie in en tegen Jubbega. De thuisploeg stond voor aanvang van de wedstrijd met een vierde positie een plekje hoger dan de groenhemden met een puntje meer. De wedstrijden van Jubbega worden gekenmerkt door veel doelpunten. Met 30 doelpunten voor zijn de Jubbegasters namelijk de meest scorende ploeg uit de competitie, maar daar staat tegenover dat het met 25 tegendoelpunten het ook over de meest gepasseerde verdediging beschikt. Ook dit weekend vielen de doelpunten als rijpe appelen van een boom. Uiteindelijk vielen er tien doelpunten te noteren die eerlijk verdeeld werd over beide zijden (eindstand 5-5). Doelpunten aan Waskemeerse zijde kwamen op naam van Yannick (2x), Egbert, Jorrit en Aren. Coaches Halbe Jan de Boer en Tseard Haites zullen met gemengde gevoelens terugkijken op de wedstrijd, want gezien het spelbeeld was een overwinning verdiend geweest. Volgende week staat in het paasweekend een inhaalwedstrijd op programma tegen Rijperkerk/Suawoude combinatie. Om 10:00 zal er afgetrapt worden op sportpark ’t Ald Leger.

Onderstaande wedstrijdfoto’s geven een impressie van de wedstrijden van de JO7, JO8 en JO11.