Wisselvallig Waskemeer onderuit tegen Grijpskerk

Wisselvallig Waskemeer onderuit tegen Grijpskerk Op het eigen sportpark 't Ald Leger heeft Waskemeer verloren van runner-up Grijpskerk. De Groningers kenden een moeizame competitiestart, maar lijken zich daarvan te herstellen. In een wedstrijd met weinig hoogte punten waren de gasten het meest fortuinlijk. Het werd door een doelpunt van Jorin de Boer in de 81e minuut 0-1 in het voordeel van de rood-witte formatie uit Grijpskerk. De thuisploeg was gedurende het slot akkoord niet bij machten om nog een punt uit het vuur te slepen. Nadat arbiter Bulthuis uit Siddeburen voor de aftrap had gefloten, zag het publiek twee hard werkende elftallen tegenover elkaar staan, welke ondanks de goede intenties onzorgvuldig handelden in balbezit. Veel duels op het middenveld en aan beide zijden een goed georganiseerde verdediging, zorgde er voor dat er weinig uitgespeelde kansen waren te noteren. Grijpskerk poogde veelal met snelle uitbraken iets te forceren. Doelman van Valen handelde eenmaal uitstekend middels een reflex op een hard schot binnen het doelgebied, enkele anderen pogingen misten precisie. Door onzorgvuldig met het balbezit om te gaan, creƫerde Waskemeer zelf ook geen uitgespeelde kansen, maar kreeg het wel een paar mogelijkheden. Zo wist Sander Visser het strafschopgebied in te dribbelen, maar diens schot miste de kracht om de doelman te passeren. Ook het harde schot van Mark Veldman uit een corner werd in het overvolle strafschopgebied geblokt. Daarnaast werd een kansrijke voorzet van Bouwe Veenstra door een verdediger in de kiem gesmoord nog voordat een teamgenoot werd bereikt. Daarnaast werd een zuivere corner door de grensrechter ontnomen. Ook de hard werkende Willem de Jong wist met pogingen vanuit de tweede lijn de thuisploeg niet op voorsprong te zetten. In de tweede helft startte Waskemeer met veel druk op het doel van Grijpskerk, wat opnieuw enkele mogelijkheden opleverde zonder dat dit resulteerde in het gewenste resultaat. Daar stond een ontzettend gevaarlijke uitbraak van de gasten tegenover die uitstekend door van Valen werd gepakt. Terstond wist Bouwe Veenstra met veel power het strafschopgebied in te soleren. Diens voorzet werd verdienstelijk door de keeper gepakt, nog voordat Holder kon binnen tikken. Na tachtig minuten te hebben gespeeld was er een moment van onachtzaamheid in de defensie van de groenhemden, waardoor Grijpskerk aan buitenspelval ontsnapte en Jorin de Boer van dichtbij mocht binnen werken. Waskemeer nam meer risico's om tot een gelijkmaker te komen. Veel voorzetten en ballen die het strafschopgebied in werden gepompt waren een prooi voor de degelijk acterende doelman. Het schot van Bouwe Veenstra verdween rakelings over het doel en een poging van Holder kwam in het zijnet terecht. Hier stond een gevaarlijk ogende counter tegenover. Invaller Teije van der Hoek stond echter buitenspel tot ongenoegen van de Grijpskerkers. In de absolute slotfase was de voorzet van Willem de Jong net te scherp voor de voorwaardsen, waarmee de nederlaag een feit werd. Hiermee lijkt eerst ook een einde te zijn gekomen voor de groenhemden om aansluiting bij de subtop te vinden en dient men eerst punten te vergaren om niet af te glijden uit de middenmoot, te beginnen volgende week bij het uitduel tegen ONT. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn van Jaco Jonkman afkomstig.
Uitslagen
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1