Afsluiting seizoen 2022/2023 voor jeugdteams

De afgelopen week was de laatste reguliere trainingsweek van het seizoen 2022/2023. Vanaf volgende week zijn de trainingsvelden in onderhoud bij de gemeente en kan er dus niet meer getraind worden. In het kader van de seizoensafsluiting hebben er deze week diverse activiteiten plaatsgevonden. Zo stond voor de JO8 een clash tussen de spelers en ouders op de planning. De ouders wisten hierbij in eerste instantie uit te lopen naar een 3-0 voorsprong maar uiteindelijk bleken de spelers over de langste adem te beschikken en trokken uiteindelijk de overwinning over de streep met een klinkende 6-10 als eindstand!

Ook voor de kabouters stond vrijdag een feestelijke laatste training op de rol. Zoals gebruikelijk stond de laatste training namelijk in het teken van het felbegeerde kabouterdiploma en bijbehorende medaille als erkenning dat de kabouters zich stuk voor stuk uitstekend hebben weten te ontwikkelen! Door de avondvierdaagse moesten enkele kabouters verstek laten gaan maar uiteindelijk kregen tien kabouters het felbegeerde eremetaal omgehangen en ontvingen ze uit handen van coach Joost van Burgsteden het officiële kabouterdiploma.

Het slotstuk van de trainingsweek vormde de seizoensafsluiting in de vorm van een onderling toernooi wat gespeeld werd op het eigen sportpark. Hierbij waren afvaardigingen vanuit de JO8 t/m de JO14 vertegenwoordigd (de JO19 heeft als afsluiting deelgenomen aan het onderling toernooi van de senioren van vorige week). Verdeeld over drie poules stonden de wedstrijden bol van spanning en sensatie. Na afloop stond er voor de deelnemers ranja klaar en ook de innerlijke mens werd verwend met patat, frikandellen en ijsjes.

Al met al kijken we als vereniging terug op een geslaagde laatste trainingsweek. Volgende week zaterdag kunnen onze jeugdspelers nog één keer vlammen in Jubbega op het Klaske Holman jeugdtoernooi. Daarna is de zomerstop echt aangebroken. We wensen alle teams veel succes in Jubbega!

Onderstaande foto's geven een impressie van de genoemde activiteiten.