Competitie indeling 20’21 bekend.

Voor de seniorenteams die uitkomen in de standaard klasse van de KNVB (Waskemeer 1 en 2), zijn vrijdagochtend 10 juli 2020 de indelingen bekend gemaakt. Na een abrupt einde van de competitie ‘19/20 wegens het Corona virus, zijn er in de 3e klasse B geen teams gepromoveerd of gedegradeerd. Dit heeft erin geresulteerd dat de competitie indeling ‘20/21 voor het eerste elftal ongewijzigd is gebleven ten opzichte van het afgelopen seizoen. De indeling van het tweede elftal die uitkomt in de reserve 3e klasse is volledig op de schop genomen. De competities zien er daarom als volgt uit:

Indeling Waskemeer 1

• Veenhuizen 2
  • Velocitas 1897 2
  • FC Zuidlaren 2

Het eerste elftal van Waskemeer debuteerde in het seizoen ‘17/18 in de derde klasse B. Na een bloedstollende eindfase in de competitie, waarbij de nummers 7 tot en met 12 op slechts drie punten van elkaar verwijderd stonden, waren het de groenhemden die tot de nacompetitie waren veroordeeld. In eerste instantie werd Bolsward (dat al een kalenderjaar thuis niet meer had verloren) met 1-3 verslagen. Aansluitend vond de finale tegen TOP’63 plaats die in de verlenging in het voordeel van Waskemeer werd beslist. In het seizoen ‘18/19 wisten de groenhemden met 36 punten een zevende plaats op de ranglijst te bemachtigen, waarbij voornamelijk in het slot van de competitie overtuigende en ruime overwinningen werden geboekt. Afgelopen seizoen kwam de equipe van trainer Klaas Zandberg in competitieverband goed uit de startblokken. In de eerste vier wedstrijden werd maar liefst driemaal gewonnen en één keer gelijkgespeeld. Aansluitend werd er wisselend gepresteerd met als resultaat dat Waskemeer in de grijze middenmoot bivakkeerde toen het seizoen abrupt ten einde kwam. Aansluiting met de subtop leek steeds verder weg, terwijl de staart van de competitie een inhaalslag leek in te zetten. Nu de competitie niet zal worden uitgespeeld, blijft het gissen waar Waskemeer zou zijn geëindigd. Echter, met dezelfde competitie indeling, waarbij iedereen weer op nul begint, zal Waskemeer er alles aangelegen zijn om voor de nieuwe kansen die dit met zich meebrengt te strijden. Met het definitief aansluiten in de A- selectie van drie talentvolle JO-19 spelers (Jerre Wagenaar, Leon Clemens en Hessel Zuidema) en de komst van Dennis Hardenbol, Freddie van der Velde en doelman Femko de Vries, staat de 26- koppige A- selectie er goed op. De groenhemden starten op dinsdagavond 11 augustus 2020 met de voorbereiding.