Feestelijke oranjespelen op Koningsdag

Gisteren was het weer tijd voor Koningsdag. De koninklijke familie bracht hierbij een bezoek aan Eindhoven, maar ook in Waskemeer was er traditiegetrouw voldoende te beleven. Zo organiseerde onze vereniging oranjespelen voor de jeugd uit Waskemeer en omstreken. Verspreid over de middag waren en ruim 60 actievelingen te vinden op ons sportpark wat natuurlijk een fantastische opkomst is! Rond 13:30 druppelden de eerste deelnemers binnen op sportpark ’t Ald Leger, waarbij velen voorzien waren van een feestelijke oranje uitdossing. Om 14:00 werden de oranjespelen officieel afgetrapt voor de jeugd t/m 12 jaar. De vijftien aanwezige kabouters konden zich uitleven op het kabouterparcours en konden hier naar hartenlust hun energie kwijt. De overige deelnemers hadden vijf uitdagende oefeningen op het programma. Hierbij werd gerouleerd tussen voetbalbowlen, een gatendoek, 1-op-1 duels, een precisie schietoefening en penaltyschieten. Na een korte pauze met ranja en wat lekkers was het tijd voor een onderling toernooi. Het ging er hierbij fanatiek aan toe en er ontsponnen zich mooie en spannende duels! Om 15:30 was er een wisseling van de wacht want toen maakte de jeugd van 13 t/m 18 jaar haar opwachting. Zij speelden een onderling toernooi en hebben zich hiermee anderhalf uur in het zweet gewerkt.

Al met al kijken we als vereniging terug op een geslaagde en gezellige Koningsdag op sportpark ’t Ald Leger. De weergoden waren gelukkig goedgezind want de gehele dag stond de zon hoog aan de hemel. Bij deze willen we alle deelnemers bedanken voor hun komst en we hopen ze binnenkort weer te mogen begroeten op ons sportpark!

Onderstaande foto's geven een impressie van de oranjespelen.