Moeizame overwinning tegen sv RWF A1

Moeizame overwinning tegen sv RWF A1 Nadat Zevenhuizen vorige week een einde had gemaakt aan de zegereeks, kreeg Waskemeer ditmaal de heren uit Frieschepalen op bezoek. Sv RWF, welke 46 jaar later dan Café 1913 is opgericht, moest de eerdere ontmoeting dit seizoen met een nederlaag bekopen. Derhalve hadden de heren A´s zich ingesteld op een getergd RWF. De openingsfase was duidelijk voor Waskemeer. Diverse malen werden de roodhemden onder druk gezet door de gastheren. De 1-0 viel dan ook relatief snel. Tseard Haites was voor het doel het meest alert en omspeelde de doelman bekwaam. Na dit doelpunt deed Waskemeer om onverklaarbare reden een stapje terug. Hierdoor kreeg ook RWF zijn kansen. Mede daarom werd de verdediging anders neergezet. De verdedigend ingestelde Robin Veenhuizen kwam in de ploeg voor Klaas Schurer, welke vlak daarvoor getrakteerd werd op een bloedneus. Helaas kon de thuisclub het tei niet keren. Na diverse slordigheden aan de zijde van Waskemeer kon RWF van dichtbij de 1-1 aantekenen. Dankzij dit doelpunt werden de heren A´s wakker geschut, een overwinning zou op deze voet zeker niet nogal wiedes zijn. Gelukkig nam aanvoerder Hedzer van Veen het team bij de hand door vlak voor rust de 2-1 binnen te koppen. Een fraaie voorzet vanaf rechts werd door de keeper van RWF verkeerd ingeschat. Van Veen was er als eerste bij en kopte gericht binnen. Terugkijkend op de eerste helft met twee verschillende gezichten, had Waskemeer zich voorgenomen om in de 2e helft de voorsprong verder uit te bouwen. Net zoals tegen Zevenhuizen, kreeg Waskemeer op identieke wijze na rust een penalty tegen, welke door Frieschepalen werd benut. Daaropvolgend werd de ingevallen Richard van der Meer diep gestuurd, welke de bal op voortreffelijke wijze, tussen 2 tegenstanders in, controleerde. Helaas was het schot een gemakkelijke prooi voor de doelman, waardoor deze prachtige aanval strandde in schoonheid. Even later was het Romar Elsinga die de groenhemden voor de derde maal in deze wedstrijd op voorsprong zette. De uitstekend fluitende scheidsrechter maakte snel een einde aan de onzekerheid van Waskemeer, door het vlagsignaal van de grensrechter terecht te negeren. Nadat de scheidsrechter het principe van buitenspel gratis uitgelegd had aan de grensrechter, maakte RWF de 3-3. Het slotakkoord was voor Waskemeer dat voor de vierde maal op voorsprong kwam. Niels Schievink schoot Waskemeer naar de overwinning. Al met al een zwaarbevochten overwinning, waarbij Waskemeer het vooral zich zelf onnodig moeilijk heeft gemaakt. Dankzij deze overwinning blijft Waskemeer nog in de race voor een plaats bij de beste 4 op de ranglijst. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Gomos. Om tot een goed resultaat te komen, zullen de heren A´s stabieler moeten presteren dan het tegen RWF deed.