Glorieuze overwinning voor vv Waskemeer: De uitbreiding van het sportpark komt er!

Uitgerekend in deze sombere periode van coronaperikelen heeft vv Waskemeer 1 van de meest belangrijke overwinningen in haar bestaan geboekt. In Groningen oordeelde de Rechtbank Noord Nederland dat de vergunning door de gemeente Ooststellingwerf terecht is verstrekt en daarmee komt een einde aan het hardnekkige gevecht van een omwonende tegen de fraaie en enorme stappen in de ontwikkeling van vv Waskemeer. Deze omwonende was ook in beroep gegaan tegen de vergunning voor de tijdelijke kleedaccommodatie, maar ook deze vergunning werd door de Rechtbank in stand gelaten.

Een uitgelaten bestuur steekt haar blijdschap niet onder stoelen of banken. "Fantastisch, echt ongekend" stamelt een met dit nieuws overvallen voorzitter Johan Keuning. "Een droom die in vervulling gaat" is de eerste reactie van penningmeester Jan Wagenaar, "een geweldige opsteker in deze vervelende tijd". Theo Meijerhof, naast bestuurslid ook onderdeel uitmakend van de technische staf van de eerste en tweede selectie, kan het niet geloven. "Ik denk dat het echte besef nog komt, maar dit is echt ongelofelijk", zo vat hij zijn blijdschap samen. "Zodra het coronadrama voorbij is gaan we dit uitgebreid vieren. Als verantwoordelijke binnen het bestuur voor het sportpark gaat mij dit veel extra werk opleveren, maar ik ben ervan overtuigd dat alle vrijwilligers mij met alle soorten van genoegen zullen bijstaan, dit is zo'n enorm succes voor iedereen", aldus Bart Roijinga. Sietze Keuning is altijd overtuigd geweest dat het veld er zou komen. "Ja natuurlijk, de vereniging verdient het. We zijn al heel lang een stabiel groeiende vereniging. Dit kon ook echt niet meer. Nu kunnen we weer vooruit kijken, ik heb zo enorm veel zin in het volgende seizoen", zo geeft Sietze aan. Voorzitter Johan Keuning kan zijn geluk niet op. "Hier hebben we meer dan 10 jaar voor gevochten. Er zijn genoeg momenten geweest waarop ik dacht: is dit het allemaal wel waard? Vandaag heb ik het antwoord: het is het zeker waard geweest. Mijn dank gaat uit naar de uitstekende medewerkers van de gemeente, want zij hebben echt heel goed werk geleverd. Ook de steun van de politiek heeft ons het doen volhouden en ben hen ook enorm dankbaar", zo besluit de voorzitter. Waskemeer heeft zijn uitbreiding te pakken. Ongekend! Het bestuur wil langs deze weg iedereen bedanken voor zijn of haar bijdrage. Reken maar dat er een feestelijke opening komt.

Later meer.