Horrorscenario voor Waskemeer: omwonende in bezwaar

De grote vrees die er bij de voetbalvereniging aanwezig was is uitgekomen: een bewoner die de voetbalvereniging al lange tijd het leven zuur maakt heeft bij de rechtbank bezwaar ingediend en heeft een voorlopige voorziening aangevraagd. Dit betekent dat er niet gestart kan worden met de aanleg van het tweede veld en uitbreiding van het trainingsveld. Waskemeer is ruim 10 jaar bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen. Het vergunningverleningsproces heeft lange tijd in beslag genomen omdat zorgvuldigheid in dit proces terecht voorop stond. Nu er dan eindelijk kon worden begonnen gooit het bezwaar van deze familie roet in het eten. Eerder ging de familie ook al in bezwaar tegen de tijdelijke kleedkamer accommodatie, een proces dat nu nog steeds loopt. "De familie heeft het er inderdaad erg druk mee", stelt de enigszins aangeslagen voorzitter Johan Keuning. "Men heeft het recht van bezwaar en vanzelfsprekend is dat een belangrijk recht in dit land, daar komen we niet aan. Maar het fanatisme en vasthoudendheid waarmee ze de club steeds dwars proberen te zitten doet inderdaad wel eens je wenkbrauwen fronsen, dat klopt. Bovenal is dit even een enorme klap voor de vereniging, want we hebben heel veel moeten doen om hier te komen en keken er met z'n allen geweldig naar uit. We zijn er nu oprecht even ziek van, maar we zullen ons snel herpakken en kijken wat we kunnen doen om verder te kunnen. Voor nu is het even tussen deze betreffende familie en de gemeente en we hebben alle vertrouwen in de gemeente en een eerlijke en gepaste uitspraak van de rechter".

Later meer.