IJsselmeervogels legende naar Waskemeer

Voetbalvereniging Waskemeer is enorm ingenomen met de komst van Henri de Graaf (35). Maar liefst 12 seizoenen lang maakte De Graaf furore bij één van Nederlands meest roemruchte amateurclubs, IJsselmeervogels uit Spakenburg. Vijfmaal werd De Graaf met de roodhemden kampioen in hoofd-, topklasse en de derde divisie. Daarnaast werd hij driemaal algeheel landskampioen voor de amateurs (2006, 2010 en 2012) en won hij twee Supercups. In het voetbalgekke Spakenburg wordt dit elftal nog steeds als de meest legendarische uit de historie van de club beschouwd. In de KNVB beker deed IJsselmeervogels in die tijd niet onder voor een club uit de eerste divisie.

Via diens nieuwe werkgever is de Graaf in contact gekomen met Waskemeer en ziet het helemaal zitten om zich straks bij de groenzwarten, waar hij afgelopen weekend aan de spelers is voorgesteld, aan te sluiten. Bestuurslid technische zaken Sietze Keuning gaf ten overstaan van de groep aan dat de uitdaging om met Waskemeer te promoveren naar de tweede klasse vanzelfsprekend van een ander niveau is dan de sportieve hoogtepunten die De Graaf in zijn carrière heeft bereikt, maar dat het enthousiasme bij De Graaf om hier vol voor te gaan er niets minder om is. Dat werd volledig door De Graaf beaamd.

Naast een defensieve kwaliteitsinjectie kunnen de jeugdige selectieleden enorm veel van deze ervaren topamateur leren. Ook nieuwbakken oefenmeester Wander Balkema, die al zeer content was met de huidige selectie, kan zijn geluk niet op met de komst van de Graaf. Voetbalvereniging Waskemeer wenst Henri de Graaf veel sportieve hoogtepunten en plezier toe bij zijn nieuwe club!