In memoriam: Henk Top

Gisteren bereikte ons het droevige nieuws dat Henk Top is overleden. Henk heeft erg veel voor de voetbalvereniging betekend. Als eerste voorzitter van de vereniging die in 1984 werd opgericht, lag er voor hem en zijn mede bestuursleden  een grote uitdaging om de vereniging vorm te geven. Geen makkelijke taak, maar iets wat hij met veel passie en enthousiasme voor elkaar wist te krijgen. Henk stond binnen de vereniging bekend als een voorzitter die zich om alle leden bekommerde. Je kwam hem vanzelfsprekend tegen bij de wedstrijden van het eerste elftal, maar het damesteam, het tweede elftal en de jeugd konden tijdens hun wedstrijden regelmatig op support van Henk rekenen. Daarnaast probeerde hij het dorp te betrekken bij de nieuwbakken voetbalvereniging met initiatieven als buurtvoetbal, iets wat ook na zijn periode als voorzitter nog lang door het dorp werd gespeeld.

Na zijn verhuizing baar Grootegast bleef Henk betrokken bij voetbalvereniging Waskemeer. Hij woonde vrijwel altijd de ledenvergadering bij, bleef aan als sponsor en bezocht nog regelmatig wedstrijden van het eerste elftal.

Wij zullen zijn inzet, betrokkenheid en enthousiasme nooit vergeten en zijn hem erkentelijk voor alles wat hij voor de vereniging heeft gedaan. Henk werd 71 jaar. Wij wensen zijn familie en naaste omgeving heel veel sterkte met dit grote verlies.