Jeugdteams in actie in de zaal

Voor de jeugdteams mag de winterstop dan wel zijn aangebroken voor de veldcompetities maar dit betekent niet dat de jeugd nu stil komt te staan. Integendeel want de jeugdteams t/m de JO13 komen namelijk in actie in de zaalcompetitie van de KNVB. Dit weekend mochten de JO9, JO11 en JO13 hun opwachting maken op de kunstvloer in respectievelijk Drachten, Surhuisterveen en Gorredijk.

De JO9 kwam in actie in een poule bestaande uit Drachtster Boys JO9-2 en JO9-3 en Veenwouden. De groenhemden wisten alle mogelijke speluitslagen neer te zetten. Van Veenwouden werd namelijk met 2-0 gewonnen, tegen Drachtster Boys JO9-3 bleef het team steken op een 1-1 gelijkspel en de slotwedstrijd tegen Drachtster Boys JO9-2 ging nipt met 2-3 verloren.

Voor de JO11 stond een poule op het programma bestaande uit Zwaagwesteinde, Boornbergum en Rottevalle. De groenhemden hadden het op hun heupen want met twee winstpartijen en een gelijkspel werd de dag afgesloten als poulewinnaar!

Tot slot was de JO13 ingedeeld in een poule met Twijzel, Zwaagwesteinde en Rottevalle. Uiteindelijk werd de poule afgesloten met twee overwinningen. De prijs voor het mooiste doelpunt kwam op naam van Rutger die met een prachtige volley wist te scoren (zie onderstaand filmpje).

Onderstaande foto's geven een sfeerimpressie van de zaaltoernooien.