Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
dagen
uur
minuten
seconden
za. 12 okt. 2024 11:00
Sportpark v.v. Roden
Jurre de Boer
Matz Roffel
Joas Kist
Matz Roffel
(Meindert Jelle Rispens)

JO10-1 speelt gelijk in spannende strijd tegen Roden JO10-4

JO10-1 speelt gelijk in spannende strijd tegen Roden JO10-4 Vandaag stond een spannende wedstrijd op het programma voor Waskemeer JO10-1, hoewel er met een incomplete selectie gespeeld moest worden. Radi en Jorrit ontbraken vandaag helaas, maar gelukkig kon Samuel zich bij de selectie aansluiten. De eerste helft begon rommelig, met veel kansen voor Roden. Al snel viel de 1-0 voor de thuisspelende ploeg. Echter, niet veel later onderschepte Jurre de bal en zorgde voor de gelijkmaker: 1-1! Ondanks deze opsteker liep Roden al snel weer uit en gingen we met een 3-1 achterstand de rust in. Tijdens de pauze zorgde de moeder van Meindert Jelle voor overheerlijke chocolade pepernoten, die de spelers weer de nodige energie gaven. Een tactische pep-talk van de coaches en een lekkere beker ranja erbij en er vol voor gaan in de tweede helft! In de tweede helft betrad Julian het veld en Samuel kleedde zich om als keeper. Julian bracht veel druk en spirit, wat de rest van het team stimuleerde. Janyk liet zich absoluut niet van de bal zetten in de verdediging en samen met Julian en Joas zorgde ze er keer op keer voor dat de bal weer bij de voorhoede terecht kwam. Na een mooie kans van Joas begon Roden weer met opbouwen maar werd de bal op het middenveld onderschept door Matz, die vervolgens een prachtig doelpunt van respectabele afstand binnenschoot. 3-2. Na vele kansen voor Meindert Jelle, Julian en Jurre was het Joas die met een geweldige vrije trap de gelijkmaker op 3-3 binnen schoot. De omschakeling blijft een uitdaging voor ons, maar we verbeteren hierin. Helaas konden de groenhemden niet voorkomen dat Roden opnieuw de leiding nam, na opnieuw een doelpunt van de sterke spits van de tegenstander. De wedstrijd vorderde en Waskemeer creëerde steeds meer kansen. Hard werken werd beloond toen Matz zich in de slotfase van de wedstrijd opnieuw vrijspeelde en prachtig scoorde. De wedstrijd eindigde in een spannende 4-4, waar er zeker meer in zat voor de groenhemden! Na een super penalty-reeks was het thuis om huiswaarts te keren, maar niet voordat Egbert even ondersteboven gelegd werd. Vol overtuiging ging de selectie in de coach klimmen en hangen met maar 1 doel: de telefoon bemachtigen om, net als de heenreis, Brawl Stars te spelen! Egbert gaf niet toe aan de hinderlaag en liet de spelers achter met niets meer dan de euforische overwinning. Wellicht hebben de spelers volgende week meer succes met het confisqueren van de telefoon om verder te spelen.
Competitie uitslagen
VEV'67 JO10-3